فرمانده سپاه ناحیه اهر:

حفظ دستاوردهای رسالت و فهم دقیق قرآن بدون پیام غدیر ممکن نیست

موسی صفی فرمانده سپاه ناحیه اهر گفت: جریان غدیر خم فقط یک واقعه ی تاریخی نیست، بلکه به تعبیر دقیق تر تداوم و استمرار خط و آموزه های نبوت است.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۴۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج ، موسی صفی فرمانده سپاه ناحیه اهر با اشاره به واقعه غدیرخم گفت: جریان غدیر خم فقط یک واقعه ی تاریخی نیست، بلکه به تعبیر دقیق تر تداوم و استمرار خط و آموزه های نبوت است. به این بیان که در حقیقت، جریان رسالت را به امامت پیوند می دهد و در تعیین صحیح مسیر اسلام و مسلمانان نقش محوری و اساسی دارد؛ زیرا حفظ دستاوردهای رسالت و فهم دقیق و جامع از قرآن بدون پیام غدیر ممکن نیست.

وی ادامه داد: استمرار امامت و ولایت در دنیای اسلام و در جامعه نبوی، به امر الهی که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد. حاضران در آن واقعه که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند، با امام علی(ع) بیعت کردند. حتی زنان نیز در این واقعه با علی (ع) بیعت کردند.

سرهنگ صفی با تاکید بر پیروی از قرآن اظهار داشت: وقتی خداوند می فرماید در این روز دین و نعمت های خود را بر شما تمام و کامل کردم اهمیت این موضوع را نشان می دهد. امام صادق(ع) نیز فرمودند: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است چون در این روز کافران مایوس شدند. بنابراین اگر جریان غدیر به درستی تبیین شود، برای اسلام و مسلمانان مفید خواهد بود و مهمترین عامل ارتقاء و رشد فکری و معنوی مسلمانان در دنیا خواهد شد. و چه بسا عامل پیوند همه ی مسلمانان شود؛ زیرا از دستاوردهای غدیر وحدت میان همه ی مسلمانان است که با رهبری واحد، جامعۀ اسلامی را به تبعیت و پیروی از قرآن رهنمون می سازد و روح و حقیقت اسلام را که عقلانیت و معنویت و عدالت است در جامعه حاکم می نماید.

وی افزود: یکی از روش هایی که می تواند این واقعه را ماندگارتر نماید استفاده از قالب های هنری در روایت و بیان موضوع غدیر می باشد. همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب به حق فرموده اند : هر پیام و دعوت و هر فرهنگی تا زمانی که در قالب هنر ریخته نشود شانس نفوذ و گسترش ندارد و در این بین فرقی بین پیام های حق و باطل نیست. به عبارت دیگر فرهنگ نادرست و باطل نیز می تواند در قالب هنر ماندگار و پر نفوذ باشد. بنابراین استفاده از هنر در تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر که یک فرهنگ اصیل اسلامی و سرشار از زیبایی هست ضروری می باشد.

فرمانده سپاه ناحیه اهر در پایان خاطرنشان کرد: به فضل الهی و عنایت اهل بیت(ع) برای چهارمین بار نمایش بازسازی واقعه غدیر خم با هنرنمایی هنرمندان متعهد و توانمند شهرستان اهر و با شرکت 300 نفر عوامل اجرایی و بازیگر در روز دوشنبه 28 مرداد ماه 1398 ساعت 30/9 صبح برگزار خواهد شد. پذیرایی از بازدید کنندگان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، دایر کردن چادر نقاشی و مسابقه برای کودکان و برگزاری مسابقه فرهنگی در محل اجرای نمایش برای شهروندان از جمله برنامه‌های جانبی نمایش خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار