اخیرا آقای کلانتری خلاف قانون و به دلیل عدم اشرافیت بر فرآیند تقنین قوانین، نظری را بیان کردند. وی در ادبیاتی غیرفاخر، در اذهان عمومی تشویش ایجاد کرد که به دلیل عدم اشرافیت او به مسئولیت خویش است.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۱۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: اخیرا آقای کلانتری خلاف قانون و به دلیل عدم اشرافیت بر فرآیند تقنین قوانین، نظری را بیان کردند. وی در ادبیاتی غیرفاخر، در اذهان عمومی تشویش ایجاد کرد که به دلیل عدم اشرافیت او به مسئولیت خویش است.

علی ادیانی نماینده مردم قائمشهر در تذکر شفاهی نسبت به اظهارات اخیر عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در خصوص عدم اقدام مجلس برای اجرای لایحه مدیریت پسماند اعتراض کرد.

وی گفت: اخیرا آقای کلانتری خلاف قانون و به دلیل عدم اشرافیت بر فرآیند تقنین قوانین نظری را بیان کردند. وی در ادبیاتی غیرفاخر، در اذهان عمومی تشویش ایجاد کردند که به دلیل عدم اشرافیت او به مسئولیت خویش است.

ادیانی تصریح کرد: آقای کلانتری اعلام کردند دولت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای مدیریت پسماند در بودجه ۹۶ پیش بینی کرد اما مجلس هیچ اقدامی برای تصویب آن انجام نداد و نمایندگان شمال کشور نیز در این خصوص سکوت کردند و این لایحه را به سرانجام نرساندند.

وی گفت: لایحه دولت با استناد به این ارائه شد که منابع مالی مدیریت پسماند از محل منابع صندوق توسعه ملی تأمین می شود که نیاز به اذن رهبری دارد، بنابراین مجلس نمی تواند این لایحه را بدون اذن رهبری تصویب کند. این اقدام بر خلاف اصل ۱۱۰ قانون اساسی است.

ادیانی تصریح کرد: دولت نباید بدون اذن رهبری چنین منبعی را برای تأمین هزینه های مدیریت پسماند پیش بینی می کرد. جای تعجب دارد فردی که سالها در مدیریت اجرایی کشور نقش داشته است، از روند تصویب قوانین اطلاعی ندارد.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر، گفت: دولت باید اجازه استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را از رهبری می گرفت و بعد این لایحه را به مجلس ارائه می داد.

وی تأکید کرد: در بودجه سال ۹۸ و برنامه توجه جدی به موضوع پسماند شده است؛ چرا نکات مثبت را نمی‌گویند؟

رئیس مجلس ادامه داد: بکاربردن کلمات نادرست و موهن صحیح نیست لذا کمیسیون کشاورزی به این مطلب رسیدگی کند.

*به گزارش فارس، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور اخیرا طی اظهار نظری عنوان کرده است: نمایندگان شمالی فقط "هارت و پورت" می کنند؛ بودجه پسماند زباله با بی تدبیری نمایندگان شمال حیف و میل شد.

ارسال نظرات