نماینده خاش در مجلس گفت: نارضایتی‌ها در جامعه پس از تلاش‌‌های دستگاه قضا در برخورد قاطع با رانت‌خواران کاهش پیدا کرده و ریشه‌های فساد در حال خشکیدن است.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۱۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی کُرد نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی درباره اقدام قاطع آیت‌الله رئیسی رئیس دستگاه قضا در برخورد با اخلال‌گران و مفاسد اقتصادی و افزایش امید مردم در این باره گفت: هر جامعه‌ای نیاز به آرامش دارد و قطعاً در جامعه‌ای که بی‌عدالتی و نابرابری‌ها وجود داشته باشد آن جامعه آرامش‌بخش و نامطمئن است.

وی افزود: کشور سربلند و پهناورمان در بسیاری از امورات بی‌برنامه و درگیر سوء مدیریت‌های زیادی است و وقتی تحریم‌های ظالمانه دشمن هم وجود دارد توانسته مشکلاتی را برای جامعه اسلامی ایجاد کند و بر همین اساس برای مردم و دولت ایجاد معضل کرده است.

نماینده خاش در مجلس تصریح کرد:‌ تعدادی از افراد سودجو با نفوذ در سازمان‌ها و نهادها و ارگان‌ها و مؤسسات در مسائل مالی و تولیدی مشکلاتی را به وجود آوردند و برای اینکه جیب خود را پر کنند منفعت‌طلبی کرده و حقوق مردم را تضییع کرده‌اند و همین اقدامات آنها موجب بروز نارضایتی در جامعه شده است.

کُرد خاطرنشان کرد: در سال گذشته نرخ ارز افزایش چشمگیری پیدا کرد و سوء استفاده‌ صورت گرفته منجر به مشکلات فراوان معیشتی و اقتصادی برای جامعه شد و پس از آن مسئولین و قوا حساس شده و به دنبال نظارت بیشتر بر امور بوده و هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای برون‌رفت از مشکلات فعلی نظارت‌ها بر امورات مختلف کشور افزایش پیدا کند.

نماینده خاش در مجلس گفت: مقام معظم رهبری ناخدای کشتی جمهوری اسلامی ایران در دریای پر تلاطم فعلی است و بارها با تذکرات و تأکیداتی فراوان بر اجرای برخی امورات به مسئولان نهیب‌های لازم را زده‌اند و اخیراً هم فردی مصلح و خبره را در رأس قوه قضائیه به نام آیت‌الله رئیسی انتخاب کرده‌اند.

وی گفت: مقام معظم رهبری از آیت‌الله رئیسی خواسته‌اند که در تمامی زمینه‌هایی که اختیارات لازم را دارند با ورود قاطع به موضوعات کاری جهادی و انقلابی در مبارزه با اخلال‌گران و مفاسد اقتصادی را بدون هیچگونه ملاحظه‌ای انجام دهند تا تلاطم و مشکلات فعلی سامان پیدا کرده و آرامش را به جامعه بازگرداند و موجب یأس و ناامیدی در جامعه شوند.

کُرد خاطرنشان کرد:‌ آیت‌الله رئیسی در چند ماه اخیر با استفاده از تیمی که انتخاب کرده توانسته در سراسر کشور اقدامات بسیار قاطعی در مبارزه با اخلال‌گران و سوء استفاده کنندگان داشته باشد و انصافاً درخشیدند و توانستند با تدبیر و کار کارشناسی با مفاسد مبارزه کنند.

وی گفت: بسیاری از سودجویان و منفعت‌طلبان با برخوردهای اخیر قوه قضائیه هم اکنون در زندان به سر برده و جریمه‌های زیادی را پرداخت کرده‌اند.

کرد گفت: بعد از اقدامات قاطع دستگاه قضا در مبارزه با منفعت‌طلبان شاهد افزایش رونق و تولید در جامعه هستیم و اقدام قاطع قوه قضائیه موجب بروز شادی و نشاط در جامعه و افزایش امید شده است و به همین دلیل از اقدامات به موقع و قاطعانه آیت‌الله رئیسی تقدیر می‌کنم.

نماینده خاش در مجلس تصریح کرد: از قوه قضائیه انتظار داریم که به حرکت قاطع و انقلابی خود در مبارزه با مفسدین ادامه دهند تا کار به کارگزاران انقلابی، جهادی و کاربلد واگذار شود  و اهداف و آرزوهای انقلاب و ملت محقق شود.

وی افزود: اقدامات قاطع قوه قضائیه در برخورد با مفسدین اقتصادی منجر به کاهش نرخ ارز و بهبود قیمت‌ها و تثبیت امور شده است و بر همین اساس سودجویان و منفعت‌طلبان دچار یأس و ترس فراوانی شده‌اند.

کُرد گفت: متأسفانه در سال گذشته و پیش از آن مفاسد اجتماعی و اقتصادی وارد شریان‌های اصلی امورات مردم و کشور شده بود در حالی که با اقدامات اخیر قوه قضائیه ریشه‌های این فساد در حال خشکیدن است.

نماینده خاش در مجلس افزود: قوه قضائیه در حال حاضر به وظایف قانونی و شرعی و ملی‌اش عمل کرده و می‌کند و از همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها و نهادها و به ویژه مجلس می‌خواهم با دستگاه قضا در تمامی زمینه‌ها همکاری و تعامل ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «نظارت قوه قضاییه تقویت شود» ، «قوه قضائیه جلوی دزدی های کوچک را بگیرد» ، «برخورد قاطع و سریع دستگاه قضا با کارمندان یا روئسای تضییع کننده بیت المال در دولت» ، «قوه قضائیه و سازمان بازرسی جلوی احتکار رو بگیرد!» ، «درخواست ورود قوه قضاییه به کنترل قیمت ها در تمام زمینه ها» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

ارسال نظرات