سرپرست اداره کل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به نقش تعاونی‌های عشایری درراستای حمایت از آنان، ۱۰ شرکت تعاونی عشایر و یک اتحادیه در این استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۱۶۵۸۹۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

علی بهادری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت از خدمات این تعاونی‌ها بهره مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این اتحادیه‌ها در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی، فرآورده‌های دامی و تولیدات مختص عشایر فعالیت می‌کنند.

وی اظهارکرد: حدود ۲۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی از جمله جو، سبوس، کنسانتره و .... طی یک ‌سال گذشته توسط تشکل‌های عشایری در سطح 16 شهرستان استان توزیع شده است.

سرپرست اداره کل امور عشایری استان با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از مهمترین اهداف دفتر امور زنان روستایی و عشایری است، گفت: ۲۴ صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است، حدود ۶۰۰ نفر از جامعه زنان عضو صندوق‌های خرد زنان عشایر آذربایجان غربی هستند.

وی ادامه داد: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش مؤثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی است؛ عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

لازم به ذکر است که ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد تحت پوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل در 336 آبادی عشایری مشغول به تولید محصولات دامی و کشاورزی هستند.

 انتهای پیام/ع

ارسال نظرات