خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت:بیش از ۹۰۰ شرکت در پایانه‌های مرزی بازرگان و تمرچین آذربایجان‌غربی به صورت نمایندگی فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۱۶۵۸۸۴
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

ارسلان شکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، با اشاره به اینکه بزرگترین منطقه آزاد تجاری و صنعتی کشور در آذربایجان‌غربی در مرز رسمی و زمینی بازرگان قرار دارد، اظهار کرد:پایانه مرزی بازرگان رتبه سوم ترانزیت را در کشور دارا بوده و پس از استان‌های خراسان رضوی، تهران و آذربایجان‌شرقی رتبه چهارم بیشترین شرکت‌های بین‌المللی کالا و مسافر را با ۳۳ شرکت دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰۰ شرکت در پایانه‌های مرزی بازرگان و تمرچین آذربایجان‌غربی به صورت نمایندگی فعالیت دارند، افزود:همه کریدورهای مهم بین‌المللی از جمله راه ابریشم، تراسکا و آلتید از این استان عبور می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی این استان را از ظرفیت‌های بزرگ لجستیکی و ترانزیتی کشور برشمرد و ادامه داد: برای این منظور ضروری است مسیرهای تجارت به ویژه تجارت بین‌الملل، بازاریابی و دست‌یابی به بازارهای جهانی برای فعالان اقتصادی منطقه بیش از پیش تسهیل شود.

وی عنوان کرد:تسریع در مراودات اقتصادی و تشریفات گمرکی با صرفه‌جویی در وقت و پول می‌تواند از شاخص‌های مهم ترغیب بازرگانان و فعالان اقتصادی جهت حضور در بازارهای بین‌المللی و ارائه نمونه‌های تجاری و محصولات‌شان باشد.

شکری با اشاره به اینکه پنج پایانه رسمی از کل ۲۳ پایانه رسمی کشور یعنی حدود یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، خاطرنشان کرد:این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز زمینی و آبی با کشورهای همسایه دارد.

وی با ارائه پیشنهاداتی تصریح کرد: همراهی و همکاری گمرک استان با شرکت‌های حمل و نقل، فعالان اقتصادی، وارد کنندگان و صادر کنندگان در جهت اجرای هر چه بهتر سیستم، ایجاد میز حمل و نقل و لجستیک در اتاق بازرگانی، بازنگری در طرح توسعه و آمایش استان با رویکرد و نقش حمل و نقل و به تبع آن لجستیک به عنوان اولویت‌های نخست و حائز اهمیت استان و تلاش در ایجاد دهکده لجستیک در آذربایجان‌غربی از جمله این پیشنهادات است.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات