حجت الاسلام حسینیان؛

اسلام بر ولایت بنا شده است

حجت الاسلام سید محسن حسینیان گفت : ولایت پاکترین و والاترین مقام است که عزت و اقتدار امروزه‎ی ما هم به برکت رهبری امامین حکیم و فرزانه‎ی انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۶۵۸۷۷
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجه الاسلام سید محسن حسینیان  در جشن میلاد امام هادی علیه السلام و عید بزرگ غدیر که همزمان بادهه امامت وولایت در  ناحیه عشایری برگزار شد با تبریک به مناسبت میلاد امام هادی (علیه السلام)، دهه امامت وولایت و عید غدیرخم گفت: واقعه بزرگ غدیر خم سند ولایت و امامت مولای متقیان علی علیه السلام و در حقیقت شناسنامه ی شیعه است و این واقعه از واقعه هایی است که شیعه و سنی روی آن اجماع و اتفاق نظر دارند و کسی پیدا نمی شود که آن را انکار کند.

کارشناس مسایل مذهبی در ادامه گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در خطبه ای که در این واقعه ایراد فرمودند ابتدا به سه موضوع وحدانیت خدا ، ولایت و فضایل حضرت علی علیه السلام پرداختند و سپس ایشان را به عنوان ولیّ پس از خود برای امت معرفی کردند و مردم به مدت سه شبانه روز در آن مکان حضور داشتند و با مولای متقیان حضرت علی علیه السلام بیعت نمودند.

وی همچنین بیان کرد:اسلام دین عزت و کرامت و اقتدار است. خدای متعال انسان را با آفرینش او و مسخر گردانیدن همه چیز برای او تکریم کرده است و به هیچکس اجازه‎ی ظلم و توهین و جسارت و شکستن این کرامت را نداده است حتی به خود انسان اجازه نداده آبروی خودش را ببرد.

 کارشناس مسایل مذهبی گفت:منطق اسلام « لا تظلمون و لا تظلمون» است ، اجازه‎ی ظلم کردن ندارد و در مقابل ظلم هم نباید ساکت بنشیند.اما آنکس که این عزت و اقتدار و کرامت را برای فرد و جامعه محقق می‎کند ولایت است. اسلام بر ولایت بنا شده و اگر ولایت نباشد قوای اسلامی نخواهد بود.

 حجت الاسلام حسینیان گفت :عزت و اقتدار امروزه‎ی ما هم به برکت رهبری امامین حکیم و فرزانه‎ی انقلاب اسلامی است. ولایت پاکترین و والاترین مقام است. در زیارت جامعه کبیره که از لسان مبارک امام هادی(علیه السلام) نقل شده است به زیبایی خصوصیات و جایگاه ویژه ی اولیای الهی بیان شده است، تزکیه‎ی نفس و خودسازی رهبری جامعه است که می‎تواند انقلاب را به نتیجه و آن را از بحران های متعدد دشمنان و برخواهان به سلامت عبور دهد.

 وی خاطر نشان کرد:اما عزت و اقتدار ، صبر و استقامت و ایستادگی می‎خواهد. سخن خداوند ، انبیاء و اولیای الهی و امامین انقلاب اسلامی هم همین است که سخنی عقلی و منطقی است وخداوند فرمود:« خذوا ما آتیناکم بقوة » ثمره ایستادگی قطعا عقب نشینی دشمن و تحقق وعده ی الهی خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار