خبرهای داغ:
محمد خالوئی
مسئول بسیج سازندگی ناحیه شاهین شهر و میمه گفت: در اجرای خدمت رسانی و محرومیت زدایی، طرح ملی مبارزه با بیماری نیوکاسل در ۱۹ روستای شهرستان اجرا و ۱۹هزار قطعه انواع طیور روستایی واکسن خوراکی رایگان دریافت کردند.
کد خبر: ۹۱۶۵۸۶۹
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهین شهر، سرگرد پاسدار حسین معینی، از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور خانگی و صنعتی، با همکاری شبکه دامپزشکی در روستا‌های شهرستان شاهین شهر و میمه خبر داد و اظهار داشت: طرح ملی مبارزه با بیماری نیوکاسل از ابتدای مرداد ماه سال جاری در ۱۹ روستای شهرستان با بیش از یک هزار خانوار بصورت رایگان اجرا می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شاهین شهر و میمه حمایت از طرح‌های اقتصاد مقاومتی، فعالیت و خدمت رسانی در همه عرصه‌ها از جمله محرومیت زدایی را از ماموریت‌های بسیج سازندگی معرفی و خاطرنشان کرد: حدود یکصد نفر از جهادگران بسیجی این ناحیه در اجرای طرح مقاوم سازی ۱۹ هزار قطعه طیور خانگی روستا‌های شهرستان با شبکه دامپزشکی شهرستان همکاری می‌کنند.

وی افزود: بسیج سازندگی به عنوان متولی حرکت‌های جهادی با همکاری اقشار مختلف بسیج، اقدامات موثری در محرومیت زدایی و خدمات رسانی به محرومین انجام داده است.

معینی با بیان اینکه طرح ملی واکسیناسیون طیور از ابتدای مردادماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان شاهین شهر و میمه نیز اجرا می‌شود، اظهار کرد: طرح ملی مبارزه با بیماری نیوکاسل در انواع طیور روستایی ماکیان، بوقلمون، کبوتر، اردک و غاز با استفاده از واکسن خوراکی مقاوم به حرارت بصورت رایگان در روستا‌های شهرستان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه طیور با انجام یک مرحله واکسیناسیون از این بیماری مصون نمی‌شوند و حداقل باید در دو نوبت با فاصله سه الی چهار ماه یکبار در طیور خانگی تکرار شود، خاطرنشان کرد: بخشی از اقتصاد خانوار‌های روستایی وابسته به طیور است که در سال‌های گذشته این بیماری خسارت زیادی به آن‌ها وارد کرده است. تلاش می‌شود با تکرار هر چهار ماه یکبار طرح واکسیناسیون، حجم تلفات کاهش داده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها