همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام علی النقی(علیه السلام)مراسم جشنی به همت روابط عمومی سپاه ناحیه لردگان در محل نمازخانه برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۸۴۴
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛در این مراسم کارشناس مسایل مذهبی با تبریک میلاد امام هادی (علیه السلام) گفت: در زمان امامت امام هادی (علیه السلام) 6 خلیفه یکی پس از دیگری به روی کار آمدند و به درک واصل شدند و آخرین نفر آنها معتز بود که حضرت را مظلومانه  به شهادت رساند و خودش هم به فاصله کوتاهی به درک واصل شد.

حجت الاسلام سید مهران کریم پور افزود: امام هادی (علیه السلام) چهل و دو سال عمر کردند که بیست سالش در سامرا بودند که آنجا کار و زندگی می کردند و حتی مزرعه داشتند .

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه در آن دوران سامرا مثل یک پادگان بود و همه چیز تحت مراقبت خلفا بود ولی امام هادی (علیه السلام) توانستند تعدادی از شیعیان که درآنجا بودند را اداره کنند و به وسیله آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام برسانند.

کارشناس مسائل دینی افزود: همه فعالیتهای دینی امام هادی (علیه السلام) در زیر برق شمشیر تیز  و خونریز همان ششش خلیفه انجام می شد و شیعیان زیادی که با این فعالیت ها گرد هم جمع می شدند به دور از چشم دستگاه خلافت بودند، زیرا اگر متوجه آنها می شدند همه آنها را دستگیر  زندانی و یا به شهادت می رساندند.

ارسال نظرات