در راستای اجرای یادواره شهدای عشایر استانی و کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایر کشور؛
فرمانده ناحیه عشایری استان چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره فرهنگی هنری و بازیهای بومی و محلی عشایر استان چهارمحال و بختیاری با هدف معرفی توانمندیهای عشایر غیور و حمایت از رونق تولید و اقتصاد مقاومتی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۹۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج  عشایری استان چهارمحال و بختیاری؛  جناب سرهنگ علی اصغر ایزدی فرمانده ناحیه عشایری استان چهار محال بختیاری گفت: در راستای اجرای یادواره شهدای عشایر استان و استقبال از کنگره ملی ده هزار شهید عشایر کشور با سه رویکرد فرهنگی، محرومیت زدایی و خدمات رسانی و تقویت وحدت اقوام و مذاهب جشنواره فرهنگی هنری و بازیهای بومی محلی عشایر استان در رشته های قرآن، گلبانگ محمدی، سرود محلی، معرفی تولیدات و صنایع دستی عشایر، نشست اخوت و محبت بین سران ایلات و طوایف و مسابقات ورزشی شامل الختر، طناب کشی، تیراندازی و هفت سنگ در محل اردوگاه غدیر آورگان برگزار شد. 

وی افزود: این جشنواره با حضور بیش از ۳۵۰ نفر از خواهران و برادران بسیجی ، برگزیدگان و نخبگان عشایر با هدف انتقال و تبادل تجربیات و تعامل و رقابت سازنده بین هنرمندان و ورزشکاران، حفظ و انسجام و سازماندهی و تربیت و پرورش هنرمندان و ورزشکاران و نیروهای کارآمد جهت تاثیرگذاری بر فرهنگ عشایر و حمایت از هنرمندان و گروههای فرهنگی و ورزشی و تربیتی عشایر برگزار شد.

فرمانده ناحیه عشایری استان تاکید کرد: در این جشنواره شرکت کنندگان ضمن ارائه محصولات و صنایع دستی مناطق عشایری خود، با نصب سیاه چادر و صنایع دستی و پخت غذاهای بومی محلی از جمله آش انار، آش دوغ، آش رشته و نان ها محلی و عرضه محصولات لبنی و گیاهان دارویی توانمندی های عشایر را به نمایش گذاشتند.

سرهنگ ایزدی برگزاری نمایشگاه و کارگاه آشنایی با آسیب های مواد مخدر با حضور سرهنگ نجفی از همکاران نیروی انتظامی را از دیگر برنامه های این جشنواره بیان کرد.

وی گفت: برگزاری کلاسهای بهره وری دام و محصولات کشاورزی با حضور اساتید دانشگاه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایر استان و همکاری سازمان بسیج مهندسین استان با توجه به نیاز جامعه عشایری نیز برگزار شد.

فرمانده ناحیه عشایری استان برگزاری کارگاه اهمیت نماز با حضور ریاست محترم ستاد اقامه نماز استان، برنامه های تعلیم و تربیت و برگزاری دوره توانمندسازی سرگروهها و مربیان حلقه های صالحین را از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره بیان کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مالک اشتر ناحیه عشایری گفت: در اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری و بازیهای بومی و محلی عشایر با حضور سردار محبی معاون فرهنگی تبلیغات سپاه، سردار اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(علیه السلام) استان و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان و جمعی از خیرین و معتمدین محلی برگزیدگان مسابقات فرهنگی و ورزشی و برگزیدگان جشنواره مالک اشتر ناحیه و پایگاههای مسجد محور با دریافت لوح تقدیر و هدایا مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظرات