مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام صادق(ع):

یاوران ولایت دوره ای متفاوت برای دانش آموزان خواهد بود

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: دورهای آموزشی تربیتی یاوران ولایت ا‌ستان بوشهر با هدف تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی و آموزش کار تشکیلاتی به فرماندهان واحد های مقاومت بسیج دانش‌آموز مدارس متوسطه دوم استان بوشهر با شرکت ۳۰۰ دانش‌آموز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۸۸
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

یاوران ولایت دوره ای متفاوت برای دانش آموزان خواهد بودبه گزارش سرویس بسیج دانش آموزی خبرگزاری بسیج، مهراب کیانی در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه فرماندهان واحد‌های مقاومت خط مقدم نبرد فرهنگی و جنگ نرم درمدارس هستند اظهار کرد: فرماندهان واحد‌ها باید بسیج و فرهنگ بسیجی را در مدارس با مدیریت و توان جهادی تبیین کنند و برای این مهم باید با کار تشکیلاتی آشنا شوند، زیرا امروز انقلاب اسلامی به تلاش فرماندهان بسیج دانش‌آموزی در تربیت کادر مدیریت آینده کشور نیازمند است.

وی، با بیان اینکه دوره آموزشی یاوران ولایت دوره‌ای متفاوت برای دانش آموزان است ادامه داد: ما در این دوره آموزشی فضای متفاوت تربیتی و تشکیلاتی را برای دانش آموزان فراهم کرده ایم در این دوره دانش‌آموزان خود اداره کنند دوره هستند یعنی کسانی که در سال‌های قبل در این دوره شرکت کرده اند امسال دوره را اداره خواهند کرد.

کیانی افزود: در این دوره آموزشی بخش پر رنگی از موارد موارد نیاز فرمانده واحد‌ها در قالب بازی و دورهمی‌ها و کار عملی به آن‌ها آموزش داده می‌شود و اساتید به صورت شبانه روزی در کنار آن‌ها حضور دارند و کار مشاوره را نیز انجام می‌دهند.

این مسئول فرهنگی تاکید کرد: ما به دانش آموزان اعتماد کرده و مدیریت واحد‌های مقاوما را در مدارس به آن‌ها سپرده ایم و در این سال‌های اخیر خروجی‌های خوبی را به دست آورده ایم و به همین سبب استان بوشهر پیشگام شده و در مدارس متوسطه اول نیز بیش از ۳۰ درصد از فرمانده واحد‌های متوسطه اول را نیز از میان دانش آموزان انتخاب کرده است.

وی با تاکید بر این نکته که دانش‌آموزان با اخلاص، پشتکار، اعتماد به نفس و آگاهی می‌توانند برای دیگران الگو باشند افزود: دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های مهم آینده کشور باید برای حضور در پست‌های مدیریتی خود را آماده کنند تا به اهداف از پیش تعیین شده نظام دست یابند و این مهم بدون یاد گرفتن کار تشکیلاتی تحقق نمی‌یابد یکی از مشکلات اصلی مدیران امروز ما بلد نبودن کار تشکیلاتی است و ما این مهم را از دوران نوجوانی به دانش آموزان آموزش می‌دهیم آموزشی که محور آن خود دانش آموزان هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر با اشاره به برگزاری دوره یاوران ولایت در استان بوشهر گفت: این دوره‌ها به مدت ۵ روز در اردوگاه الغدیر سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در شهر خان زنیان برگزار می‌شور و در حین دوره دانش آموزان به زیارت اماکن مذهبی شیراز می‌روند و از مکان‌های تاریخی فرهنگی شهر نیز بازدید می‌کنند.

کیانی در ادامه با اشاره به حضور طلاب و اساتید متخصص کار با نوجوانان تاکید کرد: ما سعی کردیم از بهترین اساتید و روحانیون استان در کار با دانش آموزان بهره ببریم و بخش پررنگی از دوره به کار‌های ورزشی و فرهنگی اختصاص داده شده است.

کیانی با بیان اینکه این دانش آموزان به صورت منتخب بعد از طی دو مرحله مصاحبه از میان بهترین و با سواد‌ترین دانش آموزان انتخاب شده اند افزود: ما هر ساله شاهد هستیم که دانش آموزان با معدل‌های بالا به عنوان فرمانده واحد در دوره شرکت می‌کنند و همه ساله از میان آن‌ها افراد زیادی به دانشگاه‌های مهم کشور راه می‌یابند ما به جرات می‌توانیم مدعی شویم بسیج دانش آموزی در رشد اجتماعی و فرهنگی و علمی فرمانده بیشتر فرمانده واحد‌ها موثر بوده است ۰

وی با اشاره به اینکه در دوره پسران و دختران ۳۰۰ فرمانده واحد حضور می‌یابند گفت: آغاز این دوره‌ها از ۲۹ مرداد ماه و پایان آن ۷ شهریور ماه است و در این دور‌ها مسئولان استانی نیز در افتتاحیه و اختتامیه دوره‌ها شرکت خواهند کرد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر در پایان خاطر نشان کرد: ما تلاش داریم فرمانده واحد‌ها را افرادی مطالبه گر و اهل مطالعه و آگاه به فضای فرهنگی اجتماعی بار بیاوریم افرادی که به دور از جنجال‌های بیهوده منافع انقلاب و کشور را در عرصه فرهنگ دنبال کنند.

ارسال نظرات