خبرهای داغ:
سردار غیاثی گفت: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) پیشانی فعالیت‌های سازندگی و عمرانی در کشور است و مقابله با توطئه‌های اقتصادی دشمنان و ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در اقتصاد کشور و پُر کردن خلاء‌های اقتصادی و عمرانی از رسالت‌های مهم این قرارگاه است.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۸۵
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از مسئولان این قرارگاه با سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس دیدار کردند.

سردار غیاثی در این دیدار با تشریح فرصت ها و تهدیدهای موجود در استان فارس، گفت: محرومیت زدایی و مقابله با معضلات اجتماعی یکی از اهداف اصلی سپاه استان فارس طِی سال های اخیر بوده و در همین راستا قرارگاه حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در سپاه فجر تشکیل و اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام شده که در کنار فعالیت های سازندگی قرارگاه تاثیرات بسیار خوبی در تقویت ارتباط مردم مومن و انقلابی فارس با مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت های فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در هماهنگی کامل با فرماندهی ارشد سپاه استان فارس است، گفت: این تعامل و هم افزایی بین مجموعه های سازندگی و محرومیت زدایی سپاه تاثیر قابل توجهی در موفقیت های پروژه های مهندسی خواهد داشت و تمام امکانات مهندسی سپاه در راستای انتفاع مردم بکارگیری می شوند، سپاه فجر نیز تمام تلاش خود را برای تسهیل ماموریت های قرارگاه در استان فارس بکار گرفته است.

فرمانده سپاه فجر خطاب به مسئولان قرارگاه با تاکید بر اینکه اشتغالزایی برای جوانان یکی از اهداف پروژه های قرارگاه خاتم در استان فارس باشد، گفت: پروژه های این قرارگاه از جمله طرح های زیرساختی و اساسی برای توسعه و پیشرفت استان فارس هستند که اجرای این طرح ها ان شاا... با قوت ادامه و زمینه اجرای طرح های دیگری نیز در استان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محور اصلی تلاش های دشمنان انقلاب اسلامی بر موضوع اقتصاد تمرکز یافته است، گفت: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) پیشانی فعالیت های  سازندگی و عمرانی در کشور است و مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان و ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در اقتصاد کشور، ایجاد فضای اُمید در جامعه و پُر کردن خلاءهای اقتصادی و عمرانی از رسالت های مهم این قرارگاه است.

سردار غیاثی با بیان اینکه قرارگاه خاتم در 13 پروژه بسیار مهم و زیرساختی استان فارس مسئولیت پذیرفته است، گفت: این پروژه ها در زمینه های راهسازی، ریلی، آبرسانی، مترو و ... هستند و برای حداقل 2500 جوان و متخصص استان فارس در این پروژه ها اشتغالزایی شده است.

وی با بیان اینکه حل مشکل آب آشامیدنی شیراز و استان فارس بیش از پیش و بعنوان یک ضرورت مورد توجه قرارگاه خاتم قرار گرفته است،گفت: پروژه های عمرانی عظیمی در سطح شهر شیراز نظیر ساخت تونل ها و راهسازی توسط قرارگاه انجام شده همچنین پروژه های انتقال آب به شیراز نظیر سد درودزن پیشرفت خوبی داشته و تفاهم نامه های ساخت تصفیه خانه های آب برای استان فارس نیز منعقد شده که پیگیری برای تامین منابع مالی این تفاهم نامه ها از طرف مسئولان و نمایندگان مجلس بسیار مهم است.

فرمانده ارشد سپاه در استان فارس با تاکید بر اینکه نگاه قرارگاه خاتم به پروژه ها نگاه اقتصادی و درآمدزایی نیست،گفت: دولت مبلغ قابل توجهی به قرارگاه بدهکار است اما قرارگاه با بهره گیری از روحیه جهادی در راستای حفظ فعالیت کارگاه ها و پروژه ها تلاش می کند تا چرخ فعالیت های سازندگی و اشتغال در کشور بصورت مستمر در حال حرکت باشد.

وی با بیان اینکه دستگاه های مسئول در فارس برای تامین منابع مالی پروژه های زیرساختی استان بیشتر تلاش کنند، گفت: پیمانکاران حاضر در پروژه های قرارگاه شرکت های توانمند داخلی و نیروهای بکارگیری شده نیز جوانان متخصص و بومی مناطق اجرای پروژه ها هستند.

وی افزود: در موضوع تعیین تکلیف در روند اجرای این پروژه های مهم صنعتی که برای آینده اقتصاد استان فارس بسیار مهم است بایستی از طرف مسئولین استانی و نمایندگان محترم شهرستان های مرتبط مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بسیج، دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در این دیدار ضمن ارائه گزارش و تشریح آخرین وضعیت فعالیت های این قرارگاه در استان فارس،گفت: مسئله تامین منابع مالی از طرف دستگاه های دولتی یکی از مسائل تاثیرگذار در روند تکمیل و اتمام پروژه هاست و نگاه قرارگاه نگاه اشتغالزایی برای جوانان، رونق اقتصادی و عمران و سازندگی کشور بوده و هرگز نگاه سودآوری ندارد.

دکتر محمد با بیان اینکه در مسئله پتروشیمی ها نیازمند توجه بیشتر مسئولان اجرایی استان و تسریع در روند تصمیم گیری هستیم، افزود: هماهنگی و اهتمام مسئولان و نمایندگان مجلس در این موضوع بسیار مهم است و همچنین تفاهم نامه ای هم در راستای اجرای پروژه های مهم زیرساختی استان فارس پیش بینی شده که ان شاالله اجرایی خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تاکید کرد:  مسئولین استانی باید تلاش مضاعفی در جهت تامین منابع مورد نیاز  در راستای اجرایی شدن این تفاهم نامه ها داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها