خبرهای داغ:
با شعار «جهاد همه جانبه گامی تا طلوع»

مراسم افتتاحیه پنجمین همایش سراسری هیئات جوانان عاشورایی در قم برگزار شد

مراسم افتتاحیه پنجمین همایش سراسری هیئات جوانان عاشورایی سراسر کشور با شعار «جهاد همه جانبه گامی تا طلوع»، روز چهارشنبه ۲۳ مرداد در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی (عج) قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۷۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراسم افتتاحیه پنجمین همایش سراسری هیئات جوانان عاشورایی سراسر کشور با شعار «جهاد همه جانبه گامی تا طلوع»، همراه با معرفی شهید شاخص سال ۹۸ شهید محمدمهدی لطفی نیاسر (شهید راه نابودی اسراییل) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مدیر هیئت‌های نوجوانان و جوانان هیئات رزمندگان اسلام کشور از شرایط و قیام شیعیان قم در زمان امام رضا (ع) و امام جواد (ع) سخن گفت و ضمن تاکید بر اینکه شهر قم از زمان اهل بیت شهر قیام و جهاد و مبارزه شیعیان بوده، اظهار داشت: دین ما با جهاد و روحیه انقلابی عجین است. ما دین انقلابی و غیرانقلابی نداریم. اهل مجاهده مومنین حقیقی هستند. امروز هم روز مقاومت اسلامی است. شهید سال ۹۸ شهید محمدمهدی لطفی نیاسر است و اصلی‌ترین شاخصه این شهید هیئتی بودن و انقلابی بودن و کسوت خادمی اهل بیت (ع) می‌باشد.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌ها بعنوان سخنران مراسم افتتاحیه طی سخنان ابراز داشت: بخش جوانان و نوجوانان هیئات عاشورایی بخش مهمی از جمعیت مخاطبین هیئات است. شاید بتوان گفت: مخاطبین اصلی در مسائل تربیتی هیئت‌ها نوجوانان و جوانان هستند. هیئت مکانی است برای ایجاد خلوص لازم در وجود انسان برای بندگی خدا.

وی افزود: رهبرانقلاب در دیدار با علما فرمودند: برگ برنده شما این است که شما برحق هستید. امام صادق (ع) به یاران و شاگردانشان توصیه میکردند برای دعوت به دین سراغ جوانان بروید،، چون آن‌ها أسرع إلی کل خیر هستند. جوانان گرایش بیشتری به خوبی‌ها دارند. نشست مدیران هیئت‌های نوجوانان عاشورایی کشور واقعا از اهمیت بالایی برخوردار است. هیئت محلی است برای تربیت یاران امام زمان (عج)، و این مسئولیت مدیران هیئات را خیلی بالا میبرد.

رستمی ادامه داد: دشمن متوجه نقطه قوت ما شده، یعنی باور مردم، و این باور‌های دینی را نشانه رفته است. در مقابل این جبهه دشمن، هیئت‌های ما در جهت تقویت باور دینی مردم حرکت میکنند. شهید لطفی نیاسر محصول همین هیئات است.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب این بیانیه را خطاب به جوانان نوشتند. این بیانیه چکیده شصت سال مبارزه ایشان در مسیر اسلام و انقلاب است. خودسازی، جامعه سازی، تمدن سازی، سه محور اصلی این پیام است، برای مقدمه سازی طلوع خورشید ولایت بقیه الله (عج). این بیانیه خطاب به جوانان است، و این وظیفه مهم مربوط به جوانان است، و مدیران هیئت‌های نوجوانان عاشورایی هیئت رزمندگان مهمترین ماموریتشان در این جهت است.
اجرای دو کلاس تحصصی در حاشیه مراسم

پس از سخنرانی افتتاحیه مراسم، دو کلاس تخصصی برگزار شد، در کلاس اول مجتبی طالبی توضیحاتی را در زمینه مبحث خانواده بیان کرد و به تأکیدات بسیار رهبرمعظم انقلاب در زمینه خانواده و ازدواج و خطرات جدی در زمینه آسیب‌های اجتماعی برای جوانان، و تأکید معظم له بر لزوم ایجاد تحول در این زمینه اشاره کرد، و هیئت‌های جوانان عاشورایی را به تشکیل کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها و آموزش‌های موردنیاز جوانان و خانواده‌ها در این زمینه‌ها دعوت نمود.

در پایان، ابراهیمی از کارشناسان فضای مجازی در زمینه فضای مجازی و سواد رسانه‌ای مطالبی را بیان کرد و با اشاره به حساسیت بسیار زیاد فضای مجازی به توضیح برخی ترفند‌های دشمنان در ایجاد موج رسانه‌ای و تخریب نظام و انقلاب در این فضا پرداخت.

وی تاکید کرد: هیئت‌های ما باید سطح تأثیرگذاری خود را میان جوانان هیئتی هم گسترش دهند و در برابر هجمه‌های وسیع دشمن که فضای مجازی را تبدیل به مسلخ جوانان کرده است ایستادگی و مقابله کنند.

ارسال نظرات