خبرهای داغ:
امام‌جمعه اصفهان:

انگلیس جرأت نگه داشتن نفتکش ایرانی را نداشت

امام جمعه اصفهان گفت: امروز می‌بینیم که انگلیسی‌ها به دنبال پس دادن نفکتش ما هستند، آنها جرأت نگه داشتن آن را نداشتند و این نشان از ابهت و قدرت ما دارد.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۳۸
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان با اشاره به رفتار انگلیسی‌ها در قبال نفتکش ایرانی اظهار داشت: اقتدار ما در این راه نتیجه داشت و امروز می‌بینیم که انگلیسی‌ها به دنبال پس دادن نفکتش ما هستند، آنها جرأت نگه داشتن آن را نداشتند و این نشان از ابهت و قدرت ما دارد.

وی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی بیان کرد: آزادگان عزیز ما پس از سال‌ها اسارت، مقاومت و ایستادگی به کشور بازگشتند و درس مقاومت را برای ما به ارمغان آوردند که همواره باید مورد توجه ما باشد. آزادگان ما در مقابل همه شکنجه‌ها و مشکلات ایستادگی کردند و نشان دادند که راه موفقیت ایستادگی و صبر است. آنها با وجود همه فشارها اما از مسیر روشنی که انتخاب کرده بودند خارج نشدند و این نشان دهنده مقاومت آنها برابر آرمانی است که دست‌یافتنی شد.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر نقش اساتید در حرکت انسان در مسیر تعالی اظهار داشت: بهره بردن از ظرفیت و توانایی استاد در زندگی انسان از جمله مسائلی است که در روایات بسیاری در دین مبین اسلام به آن اشاره شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید غدیر، ولادت امام هادی (ع) و امام کاظم (ع) گفت: مسلمانان و شیعیان باید به دنبال ارتقا دانش و آگاهی خود در زمینه امام شناسی باشند، مروری بر زندگی امام هادی (ع) و مقاومت ایشان برابر فشارها و مشکلات و در عین حال تربیت شاگردانی عظیم‌الشان از جمله حضرت عبدالعظیم (ع) نشان از این دارد که این امام همام می‌تواند الگویی بسیار موثر و چراغ راهی برای ما باشد.

طباطبایی نژاد با اشاره به زیارت جامعه کبیره بیان کرد: این زیارت از امام هادی (ع) زیارت امام شناسی است و علاوه بر آن دیگر زیارت‌نامه این امام بزرگوار نیز که جامع و موثر است زیارت علی شناسی است که این ایام مصادف با عید غدیر بهترین زمان برای مرور آن است.

ارسال نظرات