خبرهای داغ:
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در یک سال گذشته هیچ واحد تولیدی به خاطر تحریم‌ها تعطیل نشده که این مهم جز با همکاری مردم، بخش خصوصی و دولت محقق نمی‌شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۱۷
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

هیچ واحد تولیدی به خاطر تحریم‌ها تعطیل نشده استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا رحمانی در ادامه سفر یک روزه خود به استان همدان پس از حضور در شهرستان ملایر و بازدید چند طرح تولیدی به شهرستان تویسرکان سفر کرد.

رحمانی در سفر به شهرستان تویسرکان از ۳ واحد تولیدی این شهرستان نیز بازدید کرد و در حاشیه بازدید از یک کارخانه تولیدی در این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه صنایع چوب ظرفیت قابل توجهی داریم چنان که در سال گذشته از یک طرف واردات ایران در این حوزه به یک سوم نسبت به سال قبل کاهش یافته بود و از سویی دیگر با سه برابر شدن صادارت صنایع چوب روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه ارزش تجارت جهانی در صنایع چوب ۱۳۰ میلیارد دلار است، اظهار کرد: با وجود آنکه صادرات کشور در این حوزه افزایش یافته اما متاسفانه در جایگاه اصلی خود در تجارت جهانی نیستیم و باید فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه صنایع کوچک به تنهایی نمی‌توانند در این بازار رقابت کنند اما اگر در قالب یک برند تولید شوند و بازاریاب حرفه‌ای داشته باشند توان رقابت خواهند داشت، عنوان کرد: توان و ظرفیت تولیدی کشور در زمینه مبل و منبت و صنعت چوب یک ظرفیت قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه امروز می‌توان با تدوین برنامه‌هایی برای همکاری تشکل‌ها و مسئولان، کارگروه‌های ویژه‌ای در راستای حل موانع و مشکلات تشکیل و با برندسازی جایگاه صنایع چوب ایران را در دنیا ارتقا داد.

رحمانی در ادامه به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی صنایع چوب از جمله مشکل تهیه مواد اولیه از چوب  گرفته تا رنگ و پارچه اشاره کرد و گفت: متأسفانه شرکت‌های تولیدی و صادراتی در این حوزه تا حدودی ضعیف عمل می‌کنند از این رو باید با هم افزایی و هماهنگی بیشتر واحدهای تولیدی و همچنین تشکیل شرکت‌های تخصصی و تقویت این شرکت‌ها را برای افزایش کیفی و کمی تولیدات حمایت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهرستان تویسرکان در حوزه مبل و منبت پیشرفت‌های خوبی در تشکیل شرکت‌های تخصصی داشته است، عنوان کرد: این چنین ظرفیت‌هایی از توانمندی‌های ملی محسوب می‌شود چراکه از توان و هنر دست انسان صنایعی بی‌نظیر تولید می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنایع چوب ارزش افزایی بالایی دارند و تمام توان دولت بر آن است تا از این تولیدکنندگان حمایت کند، عنوان کرد: تنها با همسویی و هماهنگی می‌توان در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشت و رقابت کرد.

وی همچنین گفت: در یک سال گذشته هیچ واحد تولیدی به خاطر تحریم‌ها تعطیل نشده که این مهم جز با همکاری مردم، بخش خصوصی و دولت محقق نمی‌شد.

رحمانی با بیان اینکه شهرک‌های تخصصی خوشه مبل و منبت در شهرستان‌های ملایر و تویسرکان دایر است و برنامه وزارتخانه می‌تواند ایران را به جایگاه خود نزدیک کند، اضافه کرد: هر منطقه ای از کشور دارای ظرفیت و توانمندی‌هایی است که ثبت ملی شده‌اند و در جهان نیز این توانمندی و ظرفیت‌ها پذیرفته شده هستند.

وی با بیان اینکه در شرایط جدید صنعت مبل، توان افزایی بیشتری از دیگر صنایع دارد، عنوان کرد: تولیدات این صنعت می‌تواند علاوه بر اینکه در بازار داخلی عرضه شود بازارهای خارجی را نیز از آن خود کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ایران در تولید اقلام مختلف توان خوبی دارد اما باید هم افزایی داشته باشند و در کنار آن حمایت و تقویت شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات