خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: اگر می‌خواهید به عدالت اجتماعی برسید راه اساسی دست مردم و آن انتخاب افراد اصلح در انتخابات است.
کد خبر: ۹۱۶۵۷۱۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

برقراری عدالت اجتماعی در گرو انتخاب افراد اصلح در انتخابات استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر همدان، اظهار کرد: اعتقاد و تفکر ما اندیشه علی بن ابیطالب(ع) است و ما خدا را شاهد می‌گیریم که اعتقادات ما همچون اعتقادات خاندان امیرالمومنین است.

وی با بیان اینکه تقوا یعنی به احادیث حلال و حرام عمل کنیم و به ولایت خاندان اهل بیت(ع) تمسک جوییم، ادامه داد: مهمترین رویداد ما در هفته جاری عیدغدیر است که برای ما اهمیت زیادی دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اتفاقات عید غدیر، عنوان کرد: 6 ماه قبل از رحلت پیامبر اکرم(ص)، ایشان اعلام عمومی کردند که آخرین حج خود را انجام می‌دهند و به امیرالمومنین دستور دادند که ایشان به یمن بروند که در این جریان قبیله حمدان بدون هیچ جنگی به دین اسلام گرویدند که در ادامه این سفر امیرالمومنین از یمن به حج بازگشتند و در بین راه جریان غدیر رخ داد.

وی تصریح کرد: غدیر انتخاب یک جوان ۳۳ ساله به جای ریش سفیدان بود که یکی از بهانه‌های کنار گذاشتن امام علی(ع) در طول ۲۵ سال، بهانه جوان بودن ایشان بوده است.

امام جمعه همدان در ادامه گفت: امیرالمومنین(ع) در حدیثی فرمودند که تقوا گوهر هر جوینده است از این رو آن را به عنوان جامه باطنی خود قرار دهید.

وی عنوان کرد: راه مستقیم در عالم راه روشنی است و صراط مستقیم تضمین‌کننده زندگی افراد است از این رو از راه‌های فرعی استفاده نکنید که گمراه می‌شوید و امام هادی(ع) در روایتی صراط مستقیم را امیرالمومنین معرفی کرده‌اند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آرامش قلب پیامبر(ص) امام علی(ع) هستند، ادامه داد: پیامبر فرمودند زمانی که به معراج رفتم و به خلوتگاه با خدا رسیدم، خدا سفارش علی را در آن مکان به من کردند و با زبان علی با من سخن گفتند که این روایت فقط مختص به شیعیان نیست و در روایات اهل سنت نیز دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه باطن و حقیقت اسلام ولایت امیرالمومنین است و توحید و معارف بدون ولایت معنی ندارد، تاکید کرد: جریان غدیر نوع سیاست‌ورزی اسلام را مشخص می‌کند.

شعبانی موثقی ادامه داد: این نکته اساسی وجود دارد که در اسلام، سیاست مورد توجه است در حالی که متاسفانه هرکسی که وارد سیاست شود ما نظر خوبی نسبت به وی نداریم.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید به عدالت اجتماعی برسید باید به معصوم اقتدا کنید و این سوال پیش می‌آید که الان که معصوم نیست میزها را به چه کسانی واگذار کنیم و در پاسخ گفته می‌شود که راه اساسی دست مردم و آن انتخاب افراد اصلح در انتخابات است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به اهمیت انتخاب اصلح در جامعه اشاره و تاکید کرد: قیامت از ما سوال می‌شود که چرا درست انتخاب نکردیم پس وظیفه داریم قدرت را به عادلان بسپاریم و شرط مسئولیت‌پذیری در اسلام عدالت است.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات کشمیر، ادامه داد: در روزهای اخیر نزاعی بین هندوستان و پاکستان بر سر منطقه کشمیر است که متاسفانه مسلمانان و مردم بیگناه در حال آسیب دیدن هستند.

وی در ادامه عملکرد اردوهای جهادی در جامعه را موفقیت‌آمیز عنوان و بیان کرد: در بازدیدی که از اردوهای جهادی داشتیم شاهد بودیم که جوانان متعهد انقلابی زحمات زیادی می‌کشند که لازم است مسئولان همکاری‌های لازم را با این جوانان انجام دهند.

امام جمعه همدان با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مسجد نیز گفت: مسجد باید محور فعالیت‌های فرهنگی باشد و هیئت امنا باید زمینه ورود جوانان به مساجد را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: با این هجوم فرهنگی که در جامعه وجود دارد باید جوانان را به مساجد بیشتر راه بدهیم و در مقابل جوانان احترام هیئت امناها را حفظ کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: درد بسیاری از جوانان ما اجاره خانه‌ها است که باید مسئولان رسیدگی کنند چراکه معیاری برای تعیین اجاره خانه‌ها وجود ندارد و نظارتی صورت نمی‌گیرد البته گاهی از موارد مردم نیز توجه نمی‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات