خبرهای داغ:
امام جمعه شهر چمران گفت: قطعی و افت فشار آب واقعاً مردم را کلافه کرده است به طوری که برخی اوقات در انجام واجبات خود به عسر و حرج می‌افتند. از مسئولان شهری و شهرستان به ویژه فرماندار بندر ماهشهر انتظار داریم نسبت به رفع اساسی این مشکل اساسی اقدام عاجل داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۹۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با تبریک دهه ولایت و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار کرد: دهه امامت و ولایت را اولاً به حضرت ولی‌عصر (عج) و سپس به تمام مسلمانان و به ویژه شیعیان تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: عید غدیر در روایات برترین عید امت اسلامی مطرح شده است بطوری که هرچه معرفت به غدیر بیشتر شود فضل و مرتبت عارف در نزد خداوند متعال بیشتر خواهد شد و این جایگاه ویژه شاید به دلیل این است که غدیر و انتصاب امیرالمومنین حضرت علی (ع) به امامت و ولایت به تعبیر خود حضرت برترین فضیلتشان است و ديگر اینکه برکات عظیمی که امت اسلامی از غدیر بهره خواهد برد.

خطیب جمعه شهر چمران تصریح کرد: امام باقر (ع) در روایتی می‌فرماید غدیر مانع مستحکم در مقابل شیطان و اعوانش است، یعنی اگر مردم دستشان در دست امام و صاحب هدایت از طرف خداوند باشد، هیچ کس قادر به گمراهی آنان نخواهد شد گرچه گمراه کننده به حجم و اندازه شیطان اکبر باشد.

هاشمی ادامه داد: نکته مهم دیگر عید غدیر این است که در روایت پیامبر اسلام (ص) آمده: «یوم غدیر خم افضل اعیاد امتی» و نفرمودند شیعتی، یعنی مناسب است تمام امت اسلام این ایام را عید بگیرند، آنهم چون افضل‌الاعیاد است بهتر و باشکوه‌تر از عید سعید فطر باشد، یعنی دید و بازدیدها و صله رحم‌ها و از بين رفتن کدورت‌ها باید به مراتب بیشتر از عید فطر باشد. بنابراین آحاد عاشقان ولایت و امامت سعی کنند با انواع تبلیغ مورد تاکید روایات و سیره بزرگان دینی درصدد تبلیغ این یوم عظیم باشند.

وی خاطرنشان کرد: الحمدلله شهر چمران و جراحی غیور امسال نیز مثل سال گذشته ده‌ها حسینیه و مسجد موضوع اطعام دهه غدیر را خواهند داشت. اطعام روز عید غدیر براساس تاکید روایات اجر و ثواب بی‌مانندی همچون اطعام یک‌ میلیون پیامبر دارد و ان‌شاءالله این سنت حسنه تبدیل به یک فرهنگ جا افتاده در شهر بشود.

امام جمعه شهر چمران در ادامه با گرامیداشت 26 مرداد سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان به جهانیان نشان دادند این ملت عزت خود را با هیچ چیز معامله نخواهد کرد، 8 سال اسارت با انواع قساوت‌ها و حیله‌ها و تعذیب‌ها ذره‌ای از عشق آزادگان به امام و وطن نکاست و این اسطوره‌های استقامت باصبر و تبلیغ در بطن زندان‌های بعثی دنباله‌رو آرمان‌های مقدس انقلاب بودند. اینها افتخارات و پیشینه این ملت آزاده است.

هاشمی همچنین با گرامیداشت روز جهانی مسجد اظهار کرد: به این مناسبت از تمام هیات امنای مساجد و ائمه جماعات و کسانی که برای آبادانی مساجد تلاش می‌کنند کمال تشکر را دارم. مساجد ظرفیت‌های بسیاری دارند که می‌توان از آنها بهره برد، یکی از ظرفیت‌های آن در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که تاریخ شهادت می‌دهد سنگر اصلی پیروزی در این دو برهه مساجد بودند. ائمه جماعات و مساجد می‌توانند از ظرفیت مبارزه با جریانات انحرافی از مساجد، حسن استفاده را ببرند.

وی افزود: سالروز ولادت دو امام همام امام کاظم و امام هادی (ع) را تبریک عرض می‌کنم. همچنین یاد و خاطره علامه مجلسی را گرامی می‌داریم. کسی که برای حفظ میراث گرانبها احادیث اهل بیت (ع) تلاش عالمانه و مجاهدانه کرد.

خطیب جمعه شهر چمران متذکر شد: گوشه‌ای از تلاش‌ها گردآوری روایات اهل بیت در کتابی بنام بحار الانوار 110 جلدی که به تعبیر امام راحل یک کتابخانه کوچکی است که با یک اسم نام برده می‌شود و ملاذ الاخیار 16 جلدی و مرآة العقول 25 جلدی و ده‌ها کتب دیگر محل مراجعات دانشمندان و علما است.

هاشمی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: متاسفانه در این ایام شاهد محاصره مناطق خودمختار مسلمان‌نشین کشمیر هستیم، منطقه‌ای که از زمان استقلال هند خودمختار بوده امروز به واسطه برادری نخست‌وزیر هند با نتانیاهو این سیاست‌ها به کل چرخش آشکار داشته و می‌خواهد علیه مسلمانان این مناطق فشار بیاورد.

وی بیان کرد: بر اساس این سیاست 10 روز محاصره کامل نزدیک به 10 میلیون مسلمان ادامه داشته و تمام وسایل ارتباطی را نیز قطع کرده‌اند و این نشانه خوی استکباری و ظلم و تجاوز افکار صهیونیستی است که باید دولت هند و نخست‌وزیرش بیدار شوند و هشیار باشند که اتحاد ده‌ها قرنی ادیان و اقوام در این کشور به ضرر کشورشان تمام نشود.

امام جمعه شهر چمران ادامه داد: البته انتظار می‌رود این هشدارها از جانب نهادهای بین‌المللي و حقوق بشری داده و این سکوت خائنانه شکسته شود. دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی نیز طبق رسالت انسانی، اسلامی خود باید در این امر مهم ورود جدی و حکیمانه داشته باشد.

هاشمی در ادامه با انتقاد از قطعی‌های مکرر و افت فشار آب در شهر چمران، اظهار کرد: قطعی و افت فشار آب واقعاً مردم را کلافه کرده است به طوری که برخی اوقات در انجام واجبات خود به عسر و حرج می‌افتند. از مسئولان شهری و شهرستان به ویژه فرماندار بندر ماهشهر انتظار داریم نسبت به رفع اساسی این مشکل اساسی اقدام عاجل داشته باشند.

وی افزود: خداوند در امر این خلایق مانده است، در حالی که از کثرت برکت باران امسال، سدها و رودها سرریز شد می‌گویند آب نیست، این کفران نعمت است. اگر بخواهید این نعمت ادامه داشته باشد شکر نعمت رضایت مردم است رساندن این نعمت الهی به مردم موجبات افزونی و برکات بیشتر خواهد شد. اين همه قطعی مداوم غیر از اینکه بی‌انصافی و بی‌تدبیری است موجبات تبعات فراوانی خواهد شد.

خطیب جمعه شهر چمران همچنین با اشاره به رقص و پایکوبی کارگران یکی از شرکت‌های پتروشیمی در جشن عید قربان در مقابل دیدگان مدیرعامل این شرکت، گفت: جای تاسف فراوان دارد هر چند وقت یک بار می‌شنویم جایی هنجارشکنی صورت می‌گیرد.

هاشمی ادامه داد: پس از چند مورد رقص و قبح‌زدایی چند باره این اقدام در برخی مدارس و پارک‌ها، حالا نوبت به شرکت پتروشیمی که به نام یک شهید متبرک شده، رسیده است. نهادهای نظارتی و قضایی و فرهنگی به جد و دلسوزانه و مسئولانه و قاطعانه با چنين مواردی برخورد کنند، اگر قبح این اعمال ریخته شد فردا با دادن هزینه‌های جبران‌ناپذیر مواجه خواهیم شد.

وی اضافه کرد: تاسف بيشترم از این است نهادهای فرهنگی در بیشتر این موارد واضح و آشکار سکوت اختیار کرده‌اند. همه ما قطعاً کم و بیش در مقابل این مسایل مسئولیم. متعجبم بعضی از دلسوزان چطور با این قضایا خواب راحتی دارند و با این قضایا مشکل ندارند. از خداوند متعال می‌خواهیم به برکت امیر مؤمنان دلسوزیمان نسبت به دین بیشتر شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها