خبرهای داغ:
سی امین دوره مسابقات ورزشی دختران کشور در رشته ای فوتسال و والیبال با معرفی تیم های برتر در شاهرود پایان یافت.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۹۲
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم اختتامیه سی‌امین دوره بازی‌های دانش آموزی دختران کشور با حضور مسئولان شهرستان شاهرود و استان سمنان در سالن فجر دانشگاه صنعتی شاهرود با معرفی تیم‌های برتر در رشته‌های فوتسال و والیبال مقطع متوسطه اول دختران برگزار شد.
در این مسابقات که از ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه برگزار شد، ۵۱۸ دانش آموز ورزشکار در قالب ۲۴ تیم والیبال و ۲۳ تیم فوتسال حضور داشتند.
در رشته فوتسال تیم شهرستان‌های تهران مقام اول را کسب کرد، تیم کرمان دوم شد و تیم کرمانشاه مقام سوم را به خود اختصاص داد.
در رشته والیبال هم کرمان اول شد، اصفهان دوم و استان البرز به جایگاه سوم نائل شد.
جام اخلاق این مسابقه‌ها هم به ترتیب به تیم شهرستان‌های تهران و سمنان در رشته‌های فوتسال و والیبال تعلق گرفت.
محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در مراسم اختتامیه این مسابقات در دو رشته والیبال و فوتسال ضمن بیان اینکه همه برنده این بازی‌ها بودند، ابراز داشت: هدف اصلی برگزاری مسابقات توجه ویژه به نشاط، سلامت جسمی و روحی و ارتقا سواد حرکتی است.
وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات در راستای تحقق ساحت زیستی صورت گرفت، افزود: یکی دیگر از اهداف این مسابقات توجه به محیط زیست بود که شعار دانش آموز ورزشکار، دوستدار محیط زیست انتخاب شد تا این موضوع مد نظر ورزشکاران واقع شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به اقلیم، شرایط آب و هوایی و امکانات و تجهیزات، میزبانی مسابقات به استان سمنان و شهر زیبای شاهرود داده شد، افزود: امیدواریم این میزبانی مورد رضایت تیم‌ها واقع شده باشد.
دستورانی با بیان اینکه در این چند روز رنگین کمانی از اقوام را شاهد بودیم، اضافه کرد: این یکی از ظرفیت‌های مهم برای شهرستان شاهرود محسوب می‌شود که از همین تریبون باید از همه دست‌اندرکاران این مجموعه تقدیر کرد.
وی افزود: ورزش و تربیت بدنی یکی از ساحت‌های شش گانه نظام تعلیم و تربیت است.
دکترعلیرضا حاجی قاسمی معاون تربیت بدنی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با بیان اینکه هزار ورزشکار، مربی، داور در این مسابقات حضور داشتند، بابیان اینکه امیدواریم این مسابقات توانسته باشد خاطرات خوش ورزشی را ایجاد کرده باشد، اظهار کرد: این دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگی سراسر کشور محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه سفره‌ای که پهن شد فرصت و مجالی را فراهم نمود تا همه اقوام دور هم جمع شوند، افزود: تبادل فرهنگ از جمله مهمترین اهداف این دور از مسابقات بود.
معاون تربیت بدنی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه مهمترین هدف وحدت انسجام برای ایران اسلامی است، ابراز داشت: امیدواریم این مسابقات بهانه و بستری برای تیم‌های ملی و پایه را فراهم کرده باشد.
این نخستین بار است که شهرستان شاهرود در بخش دختران میزبان این رقابت‌های کشوری بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها