اصلانی گفت: بسیج جامعه زنان با ایجاد شبکه خوشه ای 52 هزار نفره در سراسر کشور تلاش می کند از طریق اقناع و گفتگوی چهره به چهره نسبت به تبلیغ حجاب فعالیت می کند.
کد خبر: ۹۱۶۵۶۱۷
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، مینو اصلانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور عصر چهارشنبه 23 مردادماه در برنامه تابستان داغ رادیو گفتگو با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج و پدید آمدن اقشار تخصصی در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: بسیج جامعه زنان وظایف و اهداف خاصی را به صورت اختصاصی در حوزه بانوان دنبال می کند و همچون دیگر اقشار بسیج نقشی تسهیل‌گر و یاری رسان در کنار دستگاه های اجرایی کشور را ایفا می کند.

وی به گوشه ای از برنامه ها و عملکرد بانوان بسیجی اشاره کرد و گفت: هم اکنون 1400 گروه جهادی در سراسر کشور به صورت اختصاصی متشکل از دختران بسیجی است، علاوه بر این همواره بانوان بسیجی در فرآیند خدمت رسانی گروه های جهادی به مردم مناطق محروم کشور حضوری فعال داشته و دارند.

اصلانی ادامه داد: با توسعه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و افزایش تحرکات دشمن در این شبکه ها ما نیز سعی کردیم تمرکز بیشتری بر این حوزه داشته باشیم و تاکنون برنامه های متعددی در این زمینه اجرا کرده ایم؛ بر همین اساس طرح های مادرانه و دخترانه در 20 هزار پایگاه بسیج جامعه زنان در سراسر کشور در قالب کلاس های آموزشی و با هدف ارتقا سواد رسانه ای و توانمند سازی خانواده ها در حوزه فضای مجازی در حال اجراست.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان با اشاره به برنامه های این سازمان در حوزه تعلیم و تربیت گفت: بخش عمده فعالیت های بسیج جامعه زنان به مباحث آموزشی اختصاص یافته است و هم اکنون در اکثر استان ها دوره های آموزشی توانمندسازی بانوان در حوزه اشتغال زایی را برگزار می کنیم؛ همچنین در سال جاری برای 14 هزار فرمانده پایگاه آموزش هایی برگزار کردیم تا برنامه های اجرایی خود را با نیازهای روز جامعه تطبیق دهند؛ یکی دیگر از برنامه های آموزشی ما در حوزه آموزش و تربیت مشاوران خانواده است و امیدواریم در پایان برنامه ششم توسعه در هر پایگاه بسیج جامعه زنان یک کارشناس مشاور برای خانواده ها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیج برنامه های متعددی را در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دنبال می کند افزود: بسیج جامعه زنان با ایجاد شبکه خوشه ای 52 هزار نفره در سراسر کشور تلاش می کند از طریق اقناع و گفتگوی چهره به چهره نسبت به تبلیغ حجاب فعالیت می کند.

اصلانی با اشاره به تلاش غرب برای منحرف کردن نیازها و مطالبات اصلی و اساسی بانوان ایرانی اذعان کرد: امروز دشمن با کار رسانه ای گسترده تلاش می کند تا نیازها و اولویت های بانوان ایرانی را تغییر دهد و مسائل حاشیه ای همچون موتورسواری زنان و حضور بانوان در ورزشگاه های مردانه که مخاطب قابل توجهی در میان جامعه زنان ندارد را به عنوان مطالبات اصلی بانوان ایرانی معرفی کند.

وی به برنامه دشمن برای کمرنگ کردن حجاب در جامعه ایرانی نیز اشاره کرد و گفت: یکی از ادعاهای گزاف غرب همواره این بوده که حجاب مانعی برای فعالیت حرفه ای بانوان ورزشکار است اما روند رو به رشد و همراه با توسعه ورزش بانوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی خود به تنهایی پاسخی روشن و محکم در برابر این ادعای سخیف دشمنان است.

اصلانی خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 7 رشته ورزشی برای زنان وجود داشت و امروز در 38 رشته ورزشی زمینه فعالیت حرفه ای بانوان مهیا است. پیش از انقلاب 9 مربی زن و امروز 35 هزار مربی ورزشی در جامعه زنان داریم، تا قبل از پیروزی انقلاب تنها 7 داور زن ایرانی داشتیم و امروز16هزار داور زن در رشته های ورزشی بانوان فعالیت می کنند و این رشد قابل توجه با حمایت و برنامه ریزی های دستگاه های متولی حوزه ورزش در نظام جمهوری اسلامی محقق شده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان ادامه داد: ما نیز در سازمان بسیج جامعه زنان زمینه فعالیت حرفه ای بانوان در 14 رشته ورزشی را آماده کرده ایم و برای هر پایگاه بسیج یک مسئول ورزش و تربیت بدنی در نظر گرفته ایم و می توان گفت که بسیج جامعه زنان دارای 20هزار مسئول ورزش و تربیت بدنی در سراسر کشور است.

وی در پایان با بیان اینکه در حوزه ورزش تمرکز بسیج بیشتر بر عرصه ورزش های همگانی است گفت: در حالی که یکی از دغدغه های به حق زنان ایرانی عدم وجود فضای مناسب برای ورزش بانوان است، بسیج جامعه زنان ایجاد سوله های ورزشی اختصاصی برای بانوان را در دستور کار خود قرار داده و تاکنون در بسیاری از شهرستان ها این سوله ها ایجاد شده اند و مورد توجه و استقبال بانوان ورزشکار نیز قرار گرفته اند.

ارسال نظرات