رئیس قوه قضائیه گفت: پایان عمر مفسدان اقتصادی فرارسیده است و این اقدام قوه قضائیه همانند موجی فساد در کشور را با خود خواهد برد و این اقدام ادامه‌دار خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۵۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان و به نقل از کردتودی،  حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان که در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز دین مورد هجمه دشمن است در سایت‌ها و فضای مجازی می‌خواهند مردم را نسبت به دین دچار تردید کنند برای اینکه مردانی اهل ایستادگی حضور و ظهور پیدا نکنند لذا روحانیت باید تلاش کنند معنویت در جامعه افزایش پیدا کنند.

رئیس قوه قضائیه کشور روحانیون را هدایتگران جامعه خواند و گفت: جایگاه و پایگاهی که مسجد به عنوان یک سنگر مهم دارد بسیار مهم است و می‌تواند حافظ دین، شریعت و صیانت از ارزش‌های دینی باشد.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: ماموستا‌های این دیار هدایتگران جامعه هستند که دافع حق الناس و حق الله هستند که لازم است رسالت اول آن‌ها تعالی در درجه تدریس علوم دینی است.

وی گفت: روحانیون محتاج به فهم کلمات اهل بیت و عصمت طهارت هستند تا به برکت این کلمات نورانی بتوانند با بهره گیری از آیات قرآنی هم به علم افزایی و دانش خود بیفزایند و هم بتوانند چراغ روشنگر مردم و جامعه باشند.

رئیسی بیان کرد: امروز دشمن به عنوان دیدبان دارای امکانات وسیع در مخابره و انتشار موضوعات باب میل خود سکاندار است و برای به تحجر کشاندن ساحت دین و ورود تفکرات دینی آلوده تمام تلاش خود را کرده و لازم است روحانیون برای محافظت از دین در معرض هجوم دشمنان و مقابله با ایجاد شبهه محافظت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایمان راسخ و رسیدن به باور‌های دینی مجاهدان تلاش بسیار کردند و ایمان و معنویت بود که جامعه را ساخت و همین سرمایه بزرگی برای آن است.

رئیسی عنوان کرد: ضمن ارج نهادن به خدمات نیروی انتظامی، بسیج و سپاه و کسانی که در امنیت نقش دارند، باید گفت که سهم بزرگ پایین بودن نرخ جرم و جنایت در استان کردستان از معنویت سرچشمه می‌گیرد موضوعی که لازم است به صورت جدی به آن اهتمام شود.

وی بیان کرد: اثرگذاری زیاد روحانیون برای تدوین دین و آشنایی با جایگاه دین در قبال اقدامات گروه تکفیری که در تلاشند ذهن مردم را آلوده کنند، قطعا مبانی دینی قوی و ریشه دار امواج خروشان و پرخروش برای رهایی از هجمه فرهنگی است.

وی گفت: اهل تشیع و اهل سنت هر دو مقید به اصول و ارزش‌های دینی هستند و محور وحدت اهل بیت عصمت و طهارت است و جامعه ما هم در پرتوه آموزه‌های اهل بیت خود را نجات داده است.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: نظام اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی برپا شده که باید مبتنی بر چهار اصل اساسی نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر در این جامعه فساد قابل هضم نیست.

وی گفت: هاضمه این نظام بر حق است و فساد را نمی‌پذیرد، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی ایران مطلقا فساد را نمی‌پذیرد و نیم گذارد مفسدین هم در آن لانه کنند.

به گفته حجت‌الاسلام رئیسی، پایین‌بودن جرم و جنایت در کردستان، جدای از اقدامات دستگاه انتظامی و قضایی و سپاه، به افزایش معنویت در این استان برمی‌گردد.

رئیس دستگاه قضا همچنین گفت: اینکه گروه‌های تکفیری بیایند ذهن جامعه را دچار تردید کنند اگر آشنایی مردم با دین قوی باشد، امواج آن پرخروش خواهد شد و سوارشدن بر این سفینه رهایی‌بخش و نجات‌بخش خواهد بود.

وی ادامه داد: صلاح و ضدفساد بودن در ذات انقلاب اسلامی است و ما در هر کجای نظام اقتصادی، اداری و فرهنگی و سیاسی کشور اجازه وجود فساد نمی‌دهیم، چون فلسفه دستگاه قصا پاسداری از انقلاب است.

رئیسی با بیان اینکه ما هیچ وقت دنبال افزایش هزینه دادرسی نیستیم و به دنبال آن هستیم دسترسی به عدالت برای عامه مردم محقق شود، افزود: برخی می‌خواهند کردستان را ناامن جلوه دهند، اما به برکت خون‌هایی که ریخته شده است، کردستان امن‌ترین استان و آماده سرمایه‌گذاری است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات