معاون بنیاد مهدویت کشور گفت: امروزه کسانی هستند از ولی فقیه که نائب امام زمان(اروحناه له فداه) می باشد اطاعت نمی کنند اما دم از حضرت می زنند مثل کسانی در جریان کربلا از مسلم بن عقیل که نماینده امام بود، اطاعت نکرده و از امام هم تبعیت نکردند.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۵۲
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا نصوری معاون بنیاد مهدویت در کشور بعد ازظهر امروز در جمع کارکنان سپاه کربلا ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت، به تشریح امام شناسی در دوران غیبت پرداخت و گفت: دوران غیبت دوران بحران ها و چالش ها است . دورانی که یاس و ناامیدی وگرفتاری ها مردم ر احاطه می کند.

حجت الاسلام نصوری با بیان این مطلب که به فرموده امام سجاد(ع) مردم دوران غیبت بهترین مردم زمان هستند که  منتظر امام زمان خویش بوده و شیعیان واقعی و صادقی هستند،تصریح کرد:برای امام شناسی سه اصل مهم  ، عقل،فهم و معرفت را باید در نظر گرفت.

معاون بنیاد مهدویت با تاکید براینکه انسان تا زندگی آن توحید محور نباشد، نمی تواند امام محور شود، افزود:معرفت به قرآن و عترت را باید در عمل نشان داد که چقدر زندگیمان قرآنی و امامی هست و آیا امام ظاهر و باطن زندگی ما را می پسندد.

به گفته حجت الاسلام نصوری سه دسته برای کسب شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(اروحناه له فداه) در تلاش هستند.

این کارشناس مهدویت در همین رابطه اضافه کرد:دسته اول کسانی هستند که میخواهند برای مقابله با امام زمان(اروحناه له فداه) ایشان را بشناسند و همه تلاش و کوششان برای شناخت حضرت، ضربه زدن است مثل رژیم اشغالگر قدس که با برپایی چهار اندیشکده مهدی شناسی در دانشگاه های مهم خود در حال انجام این کار است.

حجت الاسلام نصوری دسته دوم را افراد معامله گر دانست و گفت: این دسته هروقت که گرفتار می شوند یا در مناسبت ها یاد امام زمان(اروحناه له فداه) می افتند. 

معاون بنیاد مهدویت در این باره افزود:  نگاه  افراد معامله گر به امام به فرموده امام حسین(ع) به مثابه شمربن ذی الجوشن است که یک روزی جانباز جنگ صفین بود و از بس شکم های شان پر از لقمه های حرام شد امام زمان خویش را می شناخت اما دیگر اطاعتی از امام نداشت.

این کارشناس مهدویت دسته سوم را  که بهترین  هستند،کسانی برشمرد که  نگاه عاشقانه به امام زمان(اروحناه له فداه)دارند و ادامه داد: این افراد همچون مالک اشتر هستند.وقتی مالک شهید شد امیرالمومنین علی علیه السلام از غم از دست دادن مالک گریه می کردند.چراکه  مالک امام شناس، دشمن شناس و زمان شناس بود و دقت نظر و التزام عملی به امام زمان خود داشت.

معاون بنیاد مهدویت کشور در بخش دوم سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب آمادگی برای ظهور امام زمان(اروحناه له فداه) را با این بیانیه ریل گذاری کردند لذا برای تمدن سازی می بایست فرهنگ ها و اعتقادات درست شود چرا که اعتقاد به امام زمان(اروحناه له فداه) از اوجب واجبات و تنها راه نجات بشریت است.

حجت الاسلام نصوری انسان تابع ولایت و امامت را تحول ساز خواند و اضافه کرد: بحران سیل در کشور ایجاد شد همه بسیج شدند اگر دوران غیبت را بحرانی ببینیم برای زمینه سازی ظهور همه بسیج می شویم.

این کارشناس مهدویت جریان موعود باوری در کشور  را مرهون انقلاب و نظام اسلامی دانست و ادامه داد:جریان موعود باوری هم امید است و هم تهدید. تهدید از این بابت فضایی ایجاد میشود که افرادی در جریان پایان تاریخ برای مدیریت آن در تلاش هستند مثل مدعیان دروغین مهدویت و جریانهای مسیحیت صهیونیستی دیدگاه هایی را مطرح می کنند تا دنیا را مثل یک دهکده درست کرده و خودشان کدخدا باشند.

معاون بنیاد مهدویت با تاکید براینکه امام خمینی(ره) با همه مدعیان و کسانی که باعث انحراف در مهدویت می شدند مثل انجمن حجتیه مبارزه می کرد، اضافه کرد:الان هم در جامعه شاهد نئوحجتیه ها هستیم.

حجت الاسلام نصوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در 18 تیرماه سال 90 که فرمودند «در مباحث مهدویت باید نگاه ،عالمه باشد نه احساسی و جاهلانه»به وظیفه منتظران در دوران غیبت پرداخت و گفت: رشد سطح آگاهی و  معرفت ،اطاعت ،محبت و فعالیت برای  امام زمان(اروحناه له فداه)  چهار اصل برای منتظران است .

معاون بنیاد مهدویت کشور با تصریح براینکه دشمن در تلاش است تا امام زمان(اروحناه له فداه) را دجال نشان دهد خاطر نشان کرد: امام رحمت للعالمین است ،لذا باید  محبت امام زمان(اروحناه له فداه) را در دلها زنده کنیم  چرا که حضرت منشاء تمام خوبیهاست.

حجت الاسلام نصوری دوران غیبت را دوران تمرین برای اطاعت از ولی و حجت خدا دانست و تاکید کرد:امروزه کسانی هستند از ولی فقیه که نائب امام زمان(اروحناه له فداه ) می باشد اطاعت نمی کنند اما دم از حضرت می زنند ،مثل کسانی در جریان کربلا از مسلم بن عقیل که نماینده امام بود، اطاعت نکرده و از امام هم تبعیت نکردند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها