خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی :

غدیر یک جریان تاریخی و یک عمود است/ مسئولی که به دنبال حقوق نجومی است نمی تواند قانون الهی را اجرا کند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه روز غدیر روزی نیست که تنها در غدیر خم خلاصه گردد، گفت: غدیر یک مقطع تاریخی نیست بلکه یک جریان تاریخی و یک عمود است.
کد خبر: ۹۱۶۵۵۰۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار با دانش آموزان پسر بسیج دانش آموزی با اشاره به اینکه خودشناسی مهمترین مسئله ما است چون همه سرمایه ما همین است، اظهار کرد: اگر از خود غفلت کنیم همه چیز به باد رفته و اگر خود را بشناسیم همه‌ی سرمایه‌ی خود را حفظ خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه انسان به گونه ای خلق شده که به عنوان انسانی، تنها نمی تواند زندگی کند، افزود: انسان ها هر کدام دارای استعداد خاصی هستند و وقتی می توانند آن ها را بروز دهند که همه با هم زندگی و تبادل کنند، و هر یک در مسئولیتی قرار می گیرد بتواند راه کمال را طی کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در انسان شناسی، انسان مدنی الطبع آفریده شده است، خاطر نشان کرد: انسان اگر بخواهد راه انسان را که راه تکامل و رشد است و در این سیر الی الله از مبدا به سمت مقصد حرکت کند باید اجتماعی زندگی کند و لذا اجتماع یک ضرورت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: قانون چیزی نیست که ابلاغ شود و همه نیز به آن پایبند باشند بلکه بسیاری هستند که قانون شکنی می کنند و لذا قانون ضمان اجرا می خواهد و باید مدیری مسئولیت را بپذیرد که وقتی قانون عدل تعبیه شد بتواند آن را اجرا کند.

 

وی با اشاره به اینکه مجری نباید خود قانون شکن باشد، گفت: جامعه انسانی اهمیت وجودش به گونه ای است که همه عالم برای بهره بردادی انسان آفریده و انسان نیز برای سیر کمال خلق شده، لذا فردی که مدیر و مسئول است و می خواهد جامعه را اداره کند حتما باید برگزیده باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: انسان های برگزیده ای که خدای متعال از حقیقت وجود آن ها مطلع است، سوء استفاده کننده نیستند، لذا اگر حکومت دست چنین افرادی باشد جامعه درست خواهد شد زیرا اینان شیفتگان خدمتند نه عاشقان قدرت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: آن فردی که می خواهد ولایت دینی داشته باشد شرط اولش این است که هرگز شیفته دنیا نشود بلکه از آن به عنوان ابزاری برای عبودیت در بندگی خدا استفاده کند.

 

وی با اشاره به اینکه از بهترین عبادات خدمتگزاری به مردم در راه خداست، گفت: اولیای برگزیده الهی فریب رنگ، ریاست، اسماء و القاب را نمی خورند بلکه تمامشان عدل و فطرت است و فقط به خدا و رضای خدا می اندیشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: در هر کجا که به قانون و اسلام عمل شود به همان میزان بشر به کمال خواهد رسید و هرجا عمل نشود انسان ساقط می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هیچ کاری بدون قانون به نتیجه نمی رسد، گفت: ساختار جامعه بشری باید بر محور قانونی باشد که بتواند جمعیت را به سمت کامل شدن سوق دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر بهترین قانون دست افراد غیر متعهد قرار گیرد آینده آن مشخص است، افزود: هم حاکمیت که قانون است و خاص خداست و هم حاکم که می خواهد اجرای قانون کند باید من عندالله باشند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تأکید بر اینکه جامعه و قانون از ضروریات است، تصریح کرد: یک کافر، منافق و آدم فاسد و خودپرست فقط با منافع خود فکر می کند و به دنبال گرفتن حقوق های نجومی و فساد است لذا نمی تواند قانون الهی را اجرا کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: قوام جامعه باید بر اساس عدل باشد لذا قانون باید در دست کسی باشد که صد درصد در اجرای عدل تعهد داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه عدل یعنی اینکه هر چیزی را در جای خود قرار دهیم، گفت: اگر در خانواده ها بر اساس قانون اسلام عمل کنیم قطعا فروپاشی خانواده را شاهد نیستیم، اما اگر می بینیم برخی از خانواده ها فرو میریزد به خاطر تبعیت از فرهنگ غربی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ما بسیار مشکل داریم و میان ما تا مسلمانی راه بسیار است، افزود: امروز پس از 40 سال تجربه و در گام دوم انقلاب باید حرکت جدیدی شروع کنیم و به سرعت به سمت آرمان های انقلاب و رسیدن به تمدن اسلامی گام برداریم لذا مأموریت و مسئولیت این راه بر عهده شما جوانان عزیز است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه روز غدیر روزی نیست که تنها در غدیر خم خلاصه گردد، گفت: غدیر یک مقطع تاریخی نیست بلکه یک جریان تاریخی و یک عمود است.

 

وی یادآور شد: آن هایی که در مقابل حضرت علی(علیه السلام)، امام صادق(علیه السلام) و دیگر ائمه معصومین مدعی هستند، تنها می توانند در حکومت و بیت المال و... ادعا کنند اما هنگامی که بحث علم و تعیین من عندالله به میان می‌آید هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: امروز می بینید که کشورهای اسلامی در دست کسانی است که خودشان بدترین تجاوز را به ملت های خود انجام می دهند، لذا نوکری و سرسپردگی برای بیگانگان به اسلام هیچ گونه ربطی ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: تفاوت ما با دیگر کشورها در این است که قانون به ما اجازه نمی دهد خلاف کنیم اما به صورت قانون شکنی سوء استفاده هایی صورت می گیرد و این درحالی است که کشورهای دیگر اصل قانونشان منحرف است، لذا هر وقت به قانونمان برگردیم حکومت‌، اسلامی خواهد شد.

 

وی یادآور شد: اگر به پشت سر نگاه کنیم می بینیم که از 22 بهمن 57 تاکنون راه زیادی را آماده ایم و انقلاب کارهای معجزه گونه ای انجام داده که دیگران حتی اسم آن را نیز نمی توانند به زبان آورند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  مطرح کرد: انقلاب پیروز، قانون اساسی نوشته و نظام شکل گرفته و از هر جهت نیز یک قانون پیشرفته در سطح جهان داریم، اما تا خودمان درست نشویم اینها درست نمی شود و اگر درست شویم می توانیم اسلام را پیاده کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دشمنان هر کاری کرده اند که ما را به زمین بزنند اما نتوانسته اند گفت: اگر هر جامعه ای چه در گذشته و آینده خود را با غدیر تطبیق دهد می تواند رشد و تکامل پیدا کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار