شهردار قوشچی از برگزاری نخستین جشنواره بادام در این منطقه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره گامی در جهت برندسازی بادام و معرفی ظرفیت‌های این منطقه است.
کد خبر: ۹۱۶۵۴۶۰
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

محمد امانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، از برگزاری نخستین جشنواره بادام در قوشچی خبر داد و اظهار کرد: همزمان با برداشت بادام در این منطقه، نخستین جشنواره بادام ۳۱ مرداد و یکم شهریور سال جاری در پارک ملت و آمفی تئاتر روباز شهرداری قوشچی برگزار می‌شود.

وی اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی برگزار می شود، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای شهر و شهرداری و بخشداری انزل از دیگر حمایت کنندگان این جشنواره هستند.

شهردار قوشچی با اشاره به مهم‌ترین اهداف این جشنواره نیز خاطر نشان کرد: از گذشته، انزل شمالی مرکز تولید بادام و خشکبار بوده اما به دلیل خشک‌سالی‌های متوالی در سال‌های اخیر باعث شده بود کشاورزی در این منطقه از رونق بیفتد، اما امسال برای اینکه کشت بادام را در این منطقه توسعه دهیم از دو ماه قبل تصمیم به برگزاری این جشنواره شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قوشچی منطقه نمونه گردشگری است، برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی محصولات بادام زمینه را برای معرفی جاذبه‌های گردشگری فراهم می‌کند.

امانی بیان کرد: علاوه بر آن در کنار جشنواره بادام، غرفه‌ و نمایشگاهی برای عرضه نان‌ و غذاهای سنتی و عرقیاتی که از گیاهان داروئی خود منطقه تولید شده است، برپا می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر ارومیه را با برند انگور و سیب، خوی را با تخمه آفتابگردان و اشنویه را با گیلاس آن می‌شناسند، با عنایت خداوند با برگزاری این جشنواره درصدد هستیم تا قوشچی را با برند و محصولات بادام به گردشگران بشناسانیم.

شهردار قوشچی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت بادام در منطقه انزل شمالی ۷۵۰ هکتار است، گفت: هنوز میزان برداشت بادام مشخص نشده است و با توجه به اینکه خاک و اقلیم منطقه انزل کاملا مساعد برای کشت بادام است، در صدد این هستیم که از سال آینده سطح زیر کشت بادام را در این منطقه افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، قوشچی تنها شهر بخش انزل ارومیه در آذربایجان‌غربی بوده و زبان مردم قوشچی ترکی آذربایجانی است که در فاصله حدود ۵۲ کیلومتری شمال غربی ارومیه واقع شده‌ است.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات