معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اعتیاد پس از نبود شغل و تورم سومین مشکل آذربایجان‌غربی است.
کد خبر: ۹۱۶۵۴۵۴
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، علی مصطفوی در همایش یاریگران زندگی مبارزه با مواد مخدر که در مجتمع امام علی(ع) ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه اعتیاد پس از نبود شغل و تورم سومین مشکل آذربایجان‌غربی است، اظهار کرد: عمده مواد مصرفی در استان شیشه بوده که عواملی مانند بیکاری، حاشیه‌نشینی و فعالیت اشرار در مرزهای استان موجب بروز و تشدید این مشکلات شده است.

وی افزود: براساس شیوع‌شناسی، مصرف مواد مخدر در آذربایجان‌غربی در سال ۹۱ بالای سه درصد بوده و در سال ۹۴ رتبه استان از چهار به ۱۹ رسیده که این بدین معنی بوده که مصرف مواد مخدر در سایر استان‌ها افزایش یافته است و برای این منظور آمار آذربایجان‌غربی کاهش نشان می‌دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: براساس همان شیوع شناسی، میانگین سن مواد مخدر در استان ۲۳ سال و یک ماه و میانگین مشروبات الکی ۲۰ سال و ۶ ماه است.

وی تصریح کرد: مردمی کردن مبارزات، آموزش مناسب در مدارس و انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی از جمله اقداماتی است که برای مبارزه با مواد مخدر باید انجام شود.

مصطفوی گفت: هزینه مبارزه با مواد مخدر را ایران پرداخت می‌کند و برای این منظور باید حمایت مجامع بین‌المللی را جلب کرد چرا که اگر ایران با سوداگران مرگ مبارزه نکند این مواد وارد اروپا شده و آنگاه آنها باید هزینه این مبارزه را پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر تحت پوشش بیمه نبودن داروهای مورد مصرف معتادان به دلیل افزایش قیمت‌ها مشکل اصلی دیگر در آذربایجان‌غربی است که استاندار برای حل این مشکل مذاکراتی را با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام داده است.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات