خبرهای داغ:
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران
مصاحب گفت: در سال‌های اخیر رویکرد صنایع کوچک و متوسط بیشتر بر مبنای توجه به کلینیک‌های کسب و کار و استفاده از ظرفیت‌ واحدهای فناور و دانش بنیان است
کد خبر: ۹۱۶۵۳۹۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، اولین نمایشگاه رفع نیازهای فتاوری صنلیع وچک و متوسط منطقه ای استان قزوین با حضور سعید زرندی معاون وزیر صمت و مدیران دستگاههای اقتصادی و صنعتی استان در سالن نمایشگاههای بین المللی استان قزوین برگزار شد.

اصغر مصاحب در این مراسم بیان کرد: بیش از ۶ دهه از زمان اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در سطح کشور می‌گذرد، در حقیقت در برنامه‌های توسعه اول و دوم ۷ ساله پیش از انقلاب توجه به مقوله صنعتی شدن بسیار پایین و نگاه‌ها بیشتر زیرساختی بود، چراکه کشور در ابعاد مختلف هنوز حرکتی را آغاز نکرده بود در برنامه سوم توسعه پیش از انقلاب توجه دولت به این مقوله معطوف شد.

وی گفت: صنایع کوچک و متوسط بخش عمده‌ای از مسیر توسعه کشورها را آماده کرده و به رشد و توسعه اقتصادی کمک می‌کنند به این معنا که از طریق مولفه‌هایی نظیر پویایی صنعتی، ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد درآمد، رشد اقتصادی در سطح کشورها اتفاق می‌افتد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ضمن اشاره به اینکه قریب به ۵۰ درصد اشتغال کشور در حوزه صنایع کوچک است، عنوان کرد: توجه به مقوله صنایع کوچک و متوسط در مسیر توسعه کشور تاثیرگذار است و از این بابت سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی علاوه بر مباحث زیرساختی، بیشتر رویکرد توسعه‌ای و حمایت را دنبال می‌کند.

مصاحب ادامه داد: در سال‌های اخیر رویکرد صنایع کوچک و متوسط بیشتر بر مبنای توجه به کلینیک‌های کسب و کار و استفاده از ظرفیت‌ واحدهای فناور و دانش بنیان است. وزارت صمت به صورت عام و سازمان صنایع کوچک به صورت خاص به دنبال پیوند شرکت های دانش بنیان و صنعت است.

وی اضافه کرد: مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاه‌ها باید مسیر را از دانشگاه آموزشی به پژوهشی و در نهایت به کارآفرین طی کنند تا در سطح جهانی قرار گیرند. امروز دانشگاه برای کارآفرین شدن باید در خدمت صنعت باشد که در مسیر انقلاب چهارم صنعتی حرکت می کند.

مصاحب درباره ورود واحدهای کوچک و متوسط در بورس بیان کرد: ۲۵۰ شرکت کوچک و متوسط در بورس برای عرضه سهام تشکیل پرونده داده اند و دستاورد چهار روز برگزاری نمایشگاه در تهران، بیش از سی و سه میلیارد ریال آورد داشته که بسیار اتفاق خوشایندی است.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها