نوزدهمین نشریه تحلیلی - راهبردی "بصائر" توسط معاونت بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور چاپ و برای اعضای این سازمان ارسال شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۴۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشریه تحلیلی - راهبردی بصائر با هدف بررسی و اطلاع رسانی آخرین تحولات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و بین الملل توسط معاونت بررسی و تحلیل این سازمان چاپ و منتشر شد.

 این نشریه با هدف دسترسی استادان بسیجی به آخرین اخبار ایران و جهان، روزهای چهارشنبه هر هفته در اختیار شورای مرکزی بسیج اساتید، مسئولان و جانشینان استان‌ها، مسئولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه‌ها و استادان دانشگاه‌های سراسر کشور قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ گزیده‌ای از بیانات حضرت امام خمینی (ره)، گزیده‌ای از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، خبرها و نکته‌ها، رویدادهای سیاسی و بین‌الملل، رویدادهای فرهنگی و اجتماعی، رویدادهای اقتصادی، یادداشت‌ها و گزارش تحلیلی ازجمله رئوس مطالب مطرح شده در نوزدهمین خبرنامه بصائر است.

 چاپ و انتشار نوزدهمین نشریه تحلیلی – راهبردی

 

در بخشی از رویدادهای سیاسی و بین‌المللی نوزدهمین شماره از بصائر آمده است: 

 

ابراز نگرانی پامپئو ابراز نگرانی پامپئو از نزدیک شدن زمان پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران

 

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا بامداد سه شنبه در پیام توئیتری از متحدان آمریکا خواسته تا فشارها علیه ایران را تشدید بخشند.

 وی در این پیام توئیتری نوشت: (( ساعت در حال تیک تاک کردن است. زمان باقی مانده پیش از آن که تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران به پایان برسد و ممنوعیت سفر "قاسم سلیمانی" (فرمانده نیروی قدس سپاه) برداشته شود، به پایان نزدیک می‌شود)).

پامپئو در ادامه نوشت: (( ما از متحدان و شرکای خود می‌خواهیم تا فشار علیه رژیم ایران را افزایش دهند تا رفتارهای بی‌ثبات‌کننده خود را متوقف کند)).

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه لینکی از سایت وظایف وزارت خارجه آمریکا را در توئیت خود قرار داده که در آن، زمان پایان تصویب تحریم‌های تسلیحاتی ایران به صورت کاهشی به جلو می‌رود و طبق آن تحریم‌های تسلیحاتی ایران روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ ( ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۹ ) یا به عبارتی ۱۵ ماه و ۷ روز دیگر به پایان خواهد رسید و پس از آن ایران می‌تواند به فروش تسلیحات پرداخته و از کشورهایی نظیر روسیه و چین نیز تسلیحات خریداری کند.

 دولت ترامپ ۱۸ اردیبهشت ماه سال گذشته به طور یک‌جانبه آمریکا را از برجام خارج و تحریم‌های معلق شده به موجب این توافق را علیه ایران احیا کرد. این تحریم‌ها از مردادماه و آبان‌ماه سال گذشته اجرایی شده اند.

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به فشار حداکثری با اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحا تروریستی، اعزام یک ناوگروه، چند بمب افکن بی - ۵۲ و چند جنگنده اف- ۲۲ به منطقه رو آورده است.

 جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک‌سال "صبر راهبردی" را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند، مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

 با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه روز ۱۸ اردیبهشت ماه به طرف‌های توافق هشدار داده است که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند، ایران طبق مفاد برجام از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

ارسال نظرات