خبرهای داغ:
شهردار الوند در اولین همایش بسیج رسانه شهرستان البرز:

رسانه متعهد آرمان محور است نه سازمان محور/ بسیج رسانه باید قلم انقلابی و حرفه ای تربیت کند

احمدزاده کرمانی گفت: رسانه متعهد باید آرمان محور باشد نه سازمان محور و در چارچوب اهداف سازمانی حرکت کند نه در چارچوب سیاست زیرا در این صورت به رسالت خود عمل نکرده است.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۲۹
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، روح الله احمدزاده کرمانی  شهردار الوند در نخستین همایش بسیج رسانه شهرستان البرز با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در عصر کنونی اظهار داشت: از مهمترین اشکالات در کار خبری که در کشور ما اتفاق می افتد  این است که بیش از آنکه  فعالیت ها آفندی باشد پدافندی است.

شهردار الوند گفت: باید در حوزه خبر در دنیایی که قدرت رسانه ها حرف اول را می زند  نگاه افندی و تهاجمی داشت ، رسالت خبری بنگاه های بزرگ خبری در دنیا افندی است.

وی افزود: هر چند رسانه باید بی طرف باشد و بر اساس واقعیت ها حرکت کند اما در  جهان کنونی هیچ رسانه ای بی طرف نیست و شبکه های بزرگ خبر پراکنی مانند بی بی سی با حرکتی ظریف  ذهن مخاطبان خود را مدیریت می کنند. 

این مسوول اذعان کرد: رسانه مانند شمشیر دولبه است و به همان اندازه که می تواند در مسیر اهداف راه گشا باشد به همان میزان هم می تواند مشکل ساز شده و تخریب گر باشد.  

احمدزاده کرمانی عنوان کرد: رسانه متعهد و تاثیرگذار باید آرمان محور باشد نه سازمان محور و در چارچوب اهداف سازمانی حرکت کند نه در چارچوب سیاست زیرا در این صورت به رسالت خود عمل نکرده است.

وی بیان کرد: منظور از آرمان، همان ارزشهای انقلابی و حمایت از مظلومان است که باید نوع نگاه انقلابی و جهادی در شیوه نگارش قلم خبرنگاران دیده شود.  

شهردار الوند تصریح کرد: برخی رسانه ها امروز به گونه ای حرکت می کنند که گویا پایگاه اجانب هستند و در بسیاری از موارد با خلاء رسانه حرفه ای در حوزه خبر رسانی مواجهیم و در جبهه انقلاب افراد حرفه ای و پرتوان به لحاظ محتوایی کم داریم.

احمدزاده کرمانی یادِآور شد: تربیت خبرنگارانی متعهد و دست به قلم یکی از رسالت های بسیج رسانه است و باید گفتمان مردم محوری و مطالبه گری در فعالیت خبری دیده شود و بسیج رسانه لازم است در این مسیر گام بردارد.وی شهردار الوند تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی ما نیازمند قلم متعهد هستیم تا مانع از ثروت اندوزی، رانت خواری و فساد در جامعه شود.

احمدزاده کرمانی گفت: رسالت خبرنگاری ایجاب می کند تا با ثبت واقعیت ها مانع از سیاه نمایی و رواج شایعه و تهمت در جامعه شود و تحقق این کار نیازمند حضور افراد متعهد، منصف و توانمند است.

شهردار الوند افزود: از رسانه ها انتظار داریم کمک شهرداری الوند در اجرای طرحها باشند تا بتوانیم ضمن جبران عقب ماندگی ها به نشاط و شادابی شهر کمک کنیم.

۱۰۰۴/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها