کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در مجلس و دولت ریشه‌های مشکلات تحلیل نمی‌شود و راه حل‌های عجولانه داده می‌شود و همین امر سبب تشدید مشکلات می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۵۳۲۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محمد خوش چهرهصبح امروز در همایش استانی "تبیین گام دوم انقلاب در پیشبرد مقاومت اسلامی" در رشت با بیان اینکه تشکیل جمهوری اسلامی در مقطعی بود که جنگ دو قطبی و شعار نه شرقی، نه غربی جمهور اسلامی پررنگ بود اظهار داشت: در شرایط سخت و بحرانی، ایرانی با منابع حیاتی خدادادی شکل گرفت که دائما دشمنان علیه آن فتنه انگیزی می‌کنند.

این استاد دانشگاه دستاورد برجام را مشخص شدن غیرقابل اعتماد بودن آمریکا دانست و افزود: ایران یک بازار ۸۰ میلیونی با منابع فراوان است، اما ۹۵ درصد روغن نباتی، ۵۰ درصد برنج، میوه و چای که امکان تولید در داخل دارند وارداتی است؛ پس اینکه ذوق زده شویم و برجام را راه نجات بدانیم اشتباه است.

وی با اشاره به رکود سنگین مسکن خاطرنشان: مبحث رکود مسکن ارتباطی به برجام ندارد و به بخش اشتغال‌ساز جامعه مرتبط است.

خوش چهره با اشاره به کودتای نوژه و جنگ تحمیلی توسط صدام با بیان اینکه مردم مسائل را حل کردند گفت: نظام جمهوری اسلامی از ابتدا خود را مستقل خواند و بر اساس اصول پایه‌ای خود شکل گرفت.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به معضل بیکاری و رفع موانع از راه تولید ملی برای حل مشکل اشتغال تصریح کرد: هویت اقتصاد ملی همان تولیدملی است، اگر تولید ملی و در پی آن ارزش پولی بیشتر شود درآمد ملی که سهم مردم است بالا میرود.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت‌ها ۹۵ درصد درآمد مالیاتی دارند و به این دلیل موانع راه تولید را برمیدارند تا درآمد خود را تامین کنند ادامه داد: در ایران بخش زیادی از درآمد از فروش نفت خام و تنها زیر ۳۰ درصد درآمد مالیاتی دارد و اقتصادی که بیشتر درآمد آن از خام فروشی نفت شکل گرفته یک اقتصاد آسیب پذیر است.

استاد دانشگاه با اشاره به سه نقطه ضعف عدم درک صحیح نسبت به عرصه جهانی، عدم باور نسبت به مخاطرات، و عدم وجود شخص کننده کار اذعان کرد: در مجلس و دولت ریشه‌های مشکلات تحلیل نمی‌شود و راه حل‌های عجولانه داده می‌شود و همین امر سبب تشدید مشکلات می‌شود.

وی ادامه داد: سه کانون فساد جدی شامل ارز، نظام بانکی و زمین خواری جامعه را ملتهب کرده و علاوه بر جنگ اقتصادی در تهاجمات فرهنگی نیز قرار داریم؛ کشور نه با آزمون و خطا بلکه با تدبیر و عقل و حرکت میکند.

کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با تاکید بر مورد هدف قرار گرفتن پول ملی در جنگ اقتصادی افزود: بانک مرکزی وظیفه حفظ ارزش پول ملی را دارد و برخی به اسم اضافه کردن ارز با شعار صادرات اجازه دادند دشمن پول ملی را هدف قرار دهد.

استاد دانشگاه ادامه داد: اگر در مجلس افراد منفعت‌طلب حضور یابند از این مجلس اصلاح بیرون نمی‌آید، قوه قضاییه نیز با تأخیر وارد شد و در پیشگیری ضعیف عمل کرد، اما اکنون خوب کار می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات