کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به ناکامی‌های متعدد دولت آمریکا گفت: تمام طرح‌های آمریکا در منطقه شکست خورده است
کد خبر: ۹۱۶۵۳۱۵
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، سید هادی سید افقهی در همایش استانی "تبیین گام دوم انقلاب در پیشبرد مقاومت اسلامی" رشت با بیان اینکه طبق صحبت ترامپ کشور آمریکا در منطقه غرب آسیا هفت تریلیون دلار هزینه کرده اظهار داشت: تمام طرح‌های آمریکایی‌ها در منطقه با شکست مواجه شده است.

این کارشناس ارشد مسائل منطقه افزود: دشمن دارای تنوع رسانه‌ای اقتصادی و سیاسی در منطقه است وما در مقابل آن‌ها دارای حقانیت، استقامت و پایداری ملت هستیم.

وی با بیان اینکه اولین عنصر پیروزی و پایداری حقانیت است گفت: آمریکا با تمام دنیا دشمن است و این را در سه سطح بین المللی، غرب آسیا و با ما در زمان رقابت با کلینتون به عنوان شعار "آمریکا اول"، بیان کرد.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه شعار ترامپ درواقع اعلام جنگ علیه کل دنیا تبیین شد گفت: خروج آمریکا از شورای حقوق بشر، خروج از سازمان فرهنگ یونسکو، خروج از واقعه زیست محیطی، خروج از معامله منع گسترش‌های میان برد والستیک هسته ای، تهدید به خروج از معامله دادگاه‌های کیفری، خروج از پیمان بین المللی تجارت اسلحه، خروج از کنوانسیون مهاجرت سازمان ملل و خروج از پیمان تجارت از نشانه‌های دشمنی آمریکا با تمام جهان است.

افقهی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو و اعلام قدس به عنوان پایتخت یکپارچه اسرائیل، الحاق سرزمین‌های اشغالی و ارتفاعات جولان سوریه به رژیم صهیونیستی، طرح معامله قرن برای نابودی فلسطین توسط آمریکا در منطقه غرب آسیا ادامه داد: قطع کمک‌های آمریکا به آژانس کمک به آوارگان فلسطینی و عادی سازی روابط اسرائیل و اعراب نیز از دیگر اقدامات آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا مرتب مانور میزند و حضور نطامی دارد اذعان کرد: سه مرکز شامل کاخ سفید، کنگره آمریکا و اتاق هیات اندیشه ورزی علیه ایران برنامه ریزی میکنند و همچنین آمریکا با حضور سیاسی یک منظومه سیاسی، دینی_رسانه‌ای در منطقه ایجاد کرده اند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه با اشاره به تجزیه کشور‌های منطقه بر اساس دین و مذهب، نژاد و قومیت و ۵ هدف گذاری آمریکا برای تحقق خاورمیانه بزرگ گفت: آمریکا با ۷ تریلیون هزینه در منطقه شکست خورده است.

وی با با بیان اینکه فعالیت هایی، چون خروج آمریکا از برجام، تشدید تحریم علیه ایران، تحمیل دوازده شرط برای بازگشت به میز مذاکره، به راه انداختن جنگ روانی و جنگ اقتصادی علیه آمریکا علیه ایران ادامه داد: تروریست خواندن سپاه پاسداران، تخریب در داخل ایران از طریق جاسوسان، تجاوز پهپاد غول پیکر آرکیوفور (RQ۴) به حریم هوایی ایران و سرنگونی آن از دیگر اقدامات آمریکا علیه ایران است.

این استاد دانشگاه با اعلام اینکه آمریکا دو فضاسازی بین المللی علیه ما شامل کنفرانس "ورشو" و کنفرانس امنیتی مونیخ شکل داده افزود: رهبر انقلاب اخیرا این زمان را دوران افول آمریکا میدانند و هم اکنون برخی در حال بررسی پروژه‌هایی از قبیل: علت افول آمریکا هستند.

کارشناس ارشد مسائل منطقه با تاکید بر سه پیش فرض جنگ، مذاکره و ایستادگی در برابر تحریم‌ها برای مواجهه با آمریکا گفت: بحث مذاکره شبهه انگیز و بحث مقاومت درست است پس عقلا و حکما مقاومت را انتخاب میکنیم که هزینه کمتری دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات