جانشین سازمان بسیج عشایری کشور گفت:رویکرد بسیج عشایری در راستای خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی پیش می‌رود.
کد خبر: ۹۱۶۵۱۳۴
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

به گزارش بسیج عشایری خبرگزاری بسیج از اردبیل،سرهنگ احمد سعیدی در جلسه بررسی مشکلات عشایر شهرستان اصلاندوز در محل فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه با وحدت و تعامل مسئولان و مردم می‌توانیم تمامی مشکلات عشایر را حل کنیم، اظهار داشت: همواره با وحدت و تعامل مسئولان و مردم می‌توانیم گامی فراتر برای حل تمامی مشکلات عشایر برداریم.

یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات عشایر مغان را مشکلات فرهنگی برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان اصلاندوز در نقطه صفر مرزی قرار دارد و با کشور جمهوری آذربایجان همجوار است باید برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی عشایر مغان  اقدام شود که این امر نیازمند تلاش بیشتری است.

وی با بیان اینکه کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در این منطقه معضلات و مشکلات بسیاری را به بار آورده است، تصریح کرد: کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق عشایری در دراز مدت و یا حتی در کوتاه مدت منجر به فراموشی فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی می‌شود.

جانشین سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به فرهنگ ناب عشایر مغان بیان کرد: ضعف زیرساخت‌های فرهنگی می‌تواند بعضی از آداب و رسوم و فرهنگ قومی عشایر و اهالی شهرستان اصلاندوز مغان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی این منطقه را نیازمند تلاش مسئولان دانست و اظهار کرد: باید برای توسعه فرهنگی در جامعه عشایری استان اردبیل تلاش مضاعف کنیم و متولیان امور فرهنگی در سطح استان اردبیل باید برای حل مشکلات فرهنگی عشایر اقدام کنند.

سعیدی همچنین با اشاره به اقدامات بسیج عشایری در راستای محرومیت‌زدایی اظهار داشت: با عنایت به اینکه رویکرد بسیج عشایری در راستای خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی پیش می‌رود، بسیج عشایری همواره برای کاستن از مشکلات جامعه عشایری تلاش می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق عشایری شهرستان اصلاندوز مغان افزود: اردوهای جهادی از ابتکارات بسیار خوب و تاثیرگذار بسیج در راستای خدمت‌رسانی خالصانه و بی منت به محرومان، مستضعفان و نیز آباد کردن مناطق محروم است.

سعیدی با بیان اینکه بسیج عشایری با اعزام گروه‌های جهادی به مناطق عشایری برای کاهش مشکلات عشایر این منطقه تلاش می‌کند، تصریح کرد: بسیج عشایری ضمن شناسایی نقاط مورد نظر برای محرومیت‌زدایی با اعزام گروه های جهادی به‌ دنبال کاهش مشکلات عشایر است.

جانشین سازمان بسیج عشایری کشور یکی از مهم‌ترین اقدامات اردوهای جهادی بسیج عشایری استان اردبیل را در راستای آبرسانی به مناطق عشایری و محروم دانست و بیان کرد: هم اکنون طرح آبرسانی قشلاق امیرخانلو از عشایر شهرستان اصلاندوز توسط گروه‌های جهادی سپاه ناحیه عشایری این شهرستان در حال اجراست.

وی اظهار کرد: ساخت خانه محروم، پروژه‌های آبرسانی، ساخت غسالخانه‌ها، تعمیر و مرمت مساجد و حسینیه‌ها، تسطیح راه‌های بین مزارع، ویزیت رایگان و واکسیناسیون دام عشایر از جمله اقدامات بسیج عشایری در مناطق عشایری شهرستان اصلاندوز مغان به‌ شمار می‌رود.

سعید شهرستان شدن اصلاندوز و انتصاب سید عباس مینایی فرماندار این شهرستان را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

گفتنی است،جلسه شورای اداری شهرستان اصلاندوز با هدف بررسی مسایل و مشکلات عشایر شهرستان با حضور جانشین سازمان بسیج عشایری،فرماندار،فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه عشایری و جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

ارسال نظرات