برای نهمین سال متوالی بازسازی واقعه غدیرخم در نیشابور

برای نهمین سال متوالی واقعه غدیرخم با اهتمام ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیشابور در روز عیدسعید غدیرخم بازسازی و اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۶۵۰۴۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
جانشین نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه نیشابور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: ستاد بزرگداشت این روز بزرگ با اهتمام نيروي مقاومت بسيج  نيشابور وهمکاری دستگاههای اجرایی شهرستان آغاز به کار کرد و  اين نمايش واره بصورت ميداني ودر منطقه اي دوهكتاري  با حضور بیش از 200 هنرمند به اجرا در خواهدآمد و هنرمندان بسیجی  نيشابورتمرین این کار را آغاز واجرایی نمودند.

سرهنگ دوم پاسدار محمد فروزان منش افزود: در واقعه غدیر، پیامبر گرامی اسلام (ص) با برگزیدن حضرت علی(ع) به عنوان جانشین خود، دین اسلام را کامل کرد، برگزاری چنین برنامه‌هایی تاثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت دارد.

وی  خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت گرامیداشت واقعه غدیرخم به عنوان روز بزرگ و تاریخ ساز در مکتب اسلام عید غدیرخم و آغاز ولایت حضرت علی(ع)، سرآغاز یک تحول عظیم و ماندگار در تاریخ اسلام است .

فروزان منش یادآورشد:کار تحقیقاتی  توسط كارشناسان هنري و مذهبي پیرامون روز غدیر خم و اتفاقات پیرامون آن انجام شد  و درنهايت واقعه غدیرخم به عنوان یکی از مهمترین بخش های تاریخ اسلام و به خصوص تشيع علوي  برای نهمين بار بصورت ميداني در شهرستان نیشابور بااجراي نمايش وبازسازی و به صورت نمادین برگزارمی شود.  

جانشین نیروی مقاومت بسیج شهرستان نیشابور تصریح کرد: از عموم مردم ولایت مدار وشهید پرور نیشابور دعوت می کنیم دراین مراسم که روزسه شنبه 29 مرداد 98 همزمان باعید سعید غدیر خم ساعت 8 صبح  درانتهای  بلوار شهید سردارنورعلی شوشتری (جاده باغرود) فرودگاه آموزشی  نیشابور برگزار می گردد حضور بهم رسانند.



 



ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار