سرهنگ «رضا پورشمسی» با اشاره به نقش مهم خبرنگاران برای میسر شدن توسعه مبتنی بر تکامل انسانی کشورمان گفت: عده قليلي كه با ايجاد اخلال در جامعه امنيت، جان و ناموس اين مردم را نشانه رفته‌اند كه سپاه با جديت و اقتدار با آنان مقابله می کند.
کد خبر: ۹۱۶۵۰۳۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۶

سرهنگ «رضا پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر یزد در دیدار صمیمی با خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار با قرائت آخرین خبر ارسالی شهید خبرنگار صارمی، اظهار داشت: شهید صارمی از خبرنگارانی است که تا آخرین لحظه زندگی اش دست از وظیفه خطیر خبر نکشید و سعی کرد این شغل را به نحوه احسن انجام دهد.
وی خبرنگاران را سفیران و نمایندگان آحاد کردم جامعه دانست و افزود: آنان می‌توانند مسئولان را به پاسخگویی موظف کنند و مسئولان را به معنی کلمه مسئول نگه دارند.
فرمانده سپاه الغدیر یزد از خبرنگاران به عنوان پیشران توسعه‌ی مبتنی بر تکامل انسان‌ها در کشورمان یاد کرد و یادآور شد: کشور‌های غربی دیگر کشور‌ها توسعه یافته و توسعه نیافته خطاب می‌کنند و بیشتر این تقسیم بندی در موضوع اقتصاد است در صورتیکه توسعه در کشور ما مبتنی بر بر تکامل انسان‌ها و رسیدن به تمدن اسلامی است که خبرنگاران در این حوزه مسئولیت خطیری را برعهده دارند.
پور شمسی با اشاره به آرمان تمدن اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، ادامه داد: گا‌ها رسیدن به به تمدن اسلامی که در این بیانیه آمده است دست نیافتنی به نظر می‌رسد، اما «ویل دورانت» فیلسوف، تاریخ‌نگار و نویسنده آمریکایی در جلد یازدهم کتاب تاریخ تمدن در این باره اعتراف می‌کند که پیدایش و اضمحلال تمدن اسلامی از حوادث بزرگ تاریخ است.
وی ادامه داد: در این کتاب آمده است که «اسلام طی پنج قرن از لحاظ نیرو، نظم، بسط قلمرو، اخلاق نیک، تکامل زندگی، ادبیات و علوم طب و فلسفه پیشاهنگ جهان بو و دنیای اسلام در جهان مسیحیت نفوذ‌های زیادی داشت. علمای مسلمات ریاضیات، طبیعیات، هیات و طب را به کمال رساندند و به اروپا ارسال کردند.»
سرهنگ پورشمسی قشر خبرنگار را تنها قشری دانست که می‌تواند این تمدن اسلام را مجدداً احیا کند و تاکید کرد: بسیج رسانه باید در حوزه فرهنگ سازی پرسشگری خبرنگاران و پاسخگویی مسئولین عمل کند.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت مردمی شدن فعالیت رسانه‌ها، بیان کرد: دفاع مقدس تا سال ۶۰ که به انتظار سپاه و ارتش بود، هیچ اتفاق خاص را رقم نزد، ولی از آذرماه سال ۶۰ و در عملیات ثامن الائمه که جنگ مردمی شد ایران توانست در مقابل توان ۵۸ کشور جهان موفق شود.
وی همین رویکرد مردمی بودن را در از بین بردن داعش مهم دانست و تصریح کرد: نابودی تفکر داعش و مقابله با ۹۲ کشور جهان با مردمی شدن مقاومت در سوریه میسر شد.
فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاه به نگاه سازمانی سپاه پاسداران به همه آحاد مردم آنرا نگاه انقلابی یا غیرانقلابی دانست و ادامه داد: دایره انقلابی بودن مردم وسیع‌تر از دایره غیرانقلابی است به طوری که اکثریت مردم و مسئولان را دربرمی‌گیرد ولی عده قلیلی هم هستند که با ایجاد اخلال در جامعه امنیت، جان و ناموس این مردم را نشانه رفته‌اند که با آن‌ها با جدیت و اقتدار مقابله می‌کنیم.
سرهنگ پوررشمسی جنگ نرم را از خطرات کنونی دانست که کشور ما را تهید می‌کند و اذعان کرد: آمریکایی‌ها در حوزه جنگ تسلیحاتی با ایران نمی‌توانند مقابله کنند خصوصا بعد از منهدم کردن پهباد آمریکایی در ارتفاع ۵۵ هزار پایی، اما عمده نگرانی‌ها در حوزه قدرت نرم است که مردم و مسئولین باید آگاه باشند و خبرنگاران هم باید به آنان بینش دهند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات