استان مازندران با داشتن 500 گروه جهادی که همگی تحت حمایت بسیج سازندگی سپاه کربلا فعالیت می کنند، از این تعداد گروه های دانشجویی جهادگر بسیجی در خط مقدم محرومیت زدایی و خدمت به مردم قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۶۵۰۰۲
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، دانشجو که باشی آن هم از جنس جهادی ،  تابستان که از راه می رسد درس و دانشگاه تعطیل نیست و هر طور شده  دوباره خود را به درس و دانشگاه می رسانی آن هم درس خودسازی و در دانشگاهی به نام اردوهای جهادی.

استان مازندران با داشتن 500 گروه جهادی که همگی تحت حمایت بسیج سازندگی سپاه کربلا فعالیت می کنند، از این تعداد گروه های دانشجویان جهادگر بسیجی در خط مقدم محرومیت زدایی و خدمت به مردم قرار دارند. دانشجویانی که بهترین روش خودسازی را خدمت به مردم محروم و نیازمند می دانند.

در این میان قرارگاه جهادی شهید بلباسی یکی از آن گروه های جهادی مازندران و البته نخستین قرارگاهی است که دانشجویان دانشگاه های مختلف یک شهرستان را بصورت تجمیعی و باتوجه به نوع تخصص و میزان مهارتشان به اردو جهادی اعزام می‌کند،امسال برای سومین سال متوالی با هدف خودسازی و محرومیت زدایی در نیمه اول مردادماه 80 دانشجوی دختر جهادگر  را به مناطق محروم بخش هزار جریب بهشهر و گلوگاه  اعزام کرد.بازه اردوی جهادی در قالب پنج کارگروه فرهنگی، تعلیم و تربیت، مشاوره، بهداشت و درمان و اشتغالزایی  بود. 

در بخش های مشاوره و بهداشت، دانشجویان  رشته مشاوره و روانشناسی پس از آسیب شناسی مشکلات اجتماعی در سطح روستا با استفاده از تجارب متخصصین برجسته روانشناسی استان با برگزاری کارگاه آموزش خانواده و فرزند پروری ویژه مادران روستا و برگزاری جلسات مشاوره فردی و گروهی ویژه جوانان و نوجوانان سعی دارند تا در کاهش مشکلات اجتماعی و خانوادگی اهالی روستا موثر باشند.
 
دانشجویان جهادگر بسیجی مازندران در خط مقدم خدمت

کارگروه پزشکی و سلامت  هم که دانشجویان رشته ی پزشکی، پرستاری و مامایی دانشگاه های شهرستان ساری آن را تشکیل میدهند با حضور در منطق محروم روستایی ،پایش سلامت و معاینه اهالی را  بصورت خانه به خانه  شناسایی کرده و با دعوت از هفت پزشک متخصص برنامه ویزیت رایگان را برگزار کردند.

در بخش اشتغال زایی هم با حضور دانشجویان متخصص در حوزه کشاورزی و نمونه برداری از خاک روستا و مشاوره به صاحبان مزارع در جهت کاشت و پرورش محصولات با ارزش پرسود اقداماتی صورت گرفت. 
 
پیش از این نیز 100 دانشجو در قالب 7 گروه از دانشگاه های مختلف شهرستان بهشهر  به مناطف محروم روستایی بهشهر  اعزام شدند. به گفته فرمانده سپاه بهشهر دانشجویان بسیجی در روستاهای کوهستانی  الارز، پیته نو لوجنده؛ ارضت، غریب محله،کفترکاه و گرنام از توابع شهرستان بهشهر ،مشغول محرومیت زدایی بودند. 
 
اینجا مردم برای سلامتی جهادگران دست به دعا بر میدارند / تصاویر
 
 

 انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها