مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیرخم با تشریح برنامه های روز عیدغدیرخم امسال گفت: امام خامنه ای، انقلاب اسلامی را تداوم راه غدیرخم دانسته اند.
کد خبر: ۹۱۶۴۹۸۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیرخم در نشست خبری ستاد بازسازی واقعه غدیرخم که صبح امروز در مرکز بسیج صداوسیما برگزار شد، گفت: دو واقعه مهم در بشریت به وقوع پیوسته که اول روز بعثت و دیگری روز غدیر است و غدیر طرح کلی اسلام برای جامعه و الگویی جهت تنطیم مناسبت‌‌‌های جامعه و برای معرفی حضرت امیر (ع) به عنوان اسوه حسنه و برترین الگو بوده است.
وی ادامه داد:غدیر حقیقی همیشه جاری در طول تاریخ به نسل‌‌های بشریت خواهد بود و بزرگداشت روز غدیر بزرگداشت تصمیم و اراده الهی است‌ و باید گفت که روز غدیر برای گسترش معرفت، محبت و ولایت حضرت علی (ع) و همچنین برای اعلام ارزش‌های الهی است که نسخه شفا بخش انسان‌هاست.
ظریف منش با بیان اینکه مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را تداوم راه غدیر دانسته اند، افزود: غدیر روز تعیین تلکیف مسائل همه ملت هاست و امسال نیز مانند سال‌های گذشته جوش و خروش بین ملت عظیم ایران برای برگزاری این دهه انجام شده و شعار امسال لبیک یا رسول الله است.
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیرخم خاطر نشان کرد: اسامی ایام دهه امامت و ولایت به شرح ذیل است: روز دوشنبه ۲۱ مرداد به نام توحید، بندگی و اطاعت، روز ۲۲ مرداد روز ولایت ضامن اجرای گام دوم انقلاب، روز ۲۳ مرداد روز ولایت محور وحدت اسلامی، روز ۲۴ مردادماه روز ایثار و دفاع از حریم ولایت، ۲۵ مرداد روز ولایت، عدالت و انتطار، ۲۶ مرداد روز ولایت، هدایت و عزت اسلامی، ۲۷ مرداد ماه روز ولایت و مردم سالاری دینی، ۲۸ مرداد نیز روز ولایت، بصیرت و دشمن ستیزی، ۲۹ مرداد روز غدیر، امامت و ولایت و ۳۰ مرداد به عنوان قرآن و عترت نام گذاری شده است.
وی توضیح داد: امسال اهداف ما شامل گرامی‌داشت روز غدیر، افزایش کرامت انسانی در این خصوص و سوم استفاده از حقیقت غدیر برای انسجام اسلامی و وحدت بین مسلمانان است. مجموعه برنامه‌هایی که ما در نظر گرفته‌ایم امر گرامی‌داشت ، تبلیغ، ترویج، جشن و سرور است، دومین برنامه ما ایجاد معرفت و فرهنگ سازی توسط برگزاری کارگاه، جشنواره، انتشار و توزیع کتب و سوم آموزش مناسک غدیر مانند نماز عید غدیر است.
ظریف منش در پایان اظهار داشت: نکته مهم مشارکت عمومی مردم در این حماسه بزرگ و گرامیداشت دهه امامت و ولایت است. و ما در تهران در ده‌ها نقطه برگزاری جشن‌های بزرگ توسط جوانان را داریم؛ همچنین چهل برنامه عمده برای این ایام در نظر گرفته‌ایم که شامل ۲۲۰ کاروان شادی در استان تهران، پیاده روی به سمت امام زادگان و بقعه متبرکه، بازسازی واقعه غدیر، فعالیت ۱۱۰ مسجد محوری در تهران خواهد بود. همچنین ۱۱ هزار ۵۱۴ برنامه شامل ارایه مسکن برای محرومین توسط بخش محرومیت زدایی سپاه و سازمان بسیج صورت خواهد گرفت.

ارسال نظرات