خبرهای داغ:
استاندار قزوین

خبرنگاران بخش عمده ای از تاریخ را ثبت کرده اند

زاهدی گفت: ما بنای آینده امان را بر پایه تاریخ گذشته ایجاد می کنیم که بخش عمده ای از این تاریخ از طریق خبرنگاران ثبت شده است.
کد خبر: ۹۱۶۴۹۶۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در همایش بزرگداشت شهدای رسانه استان و نکوداشت شهید شاخص رسانه شهید طهماسب شیخ حسنی که در آبیک برگزار شد با اشاره به نکوداشت شهدای رسانه و روز خبرنگار، بیان کرد: به مناسبت روز خبرنگار، هرساله مراسماتی با این عنوان برای تجلیل از حبرنگاران برگزار می شود اما ابتکار امسال شهرستان آبیک برنامه ای با عنوان بزرگداشت شهدای رسانه استان است که قابل تقدیر است.

وی گفت: در تاریخ همه ملت های جهان، مقاطعی وجود دارد که سرنوشت ساز است. اگر به قرنهای گذشته بازگردیم حوادث و وقایعی بوده که می تواند تاثیرگذار و تعیین کننده تاریخ ملتها باشد که یکی از این حوادث، واقعه عاشورا است.

استاندار قزوین اظهار کرد: واقعه عاشورا صرفا در تاریخ شیعه و عراق و سرزمین های اسلامی تاثیرگذار نیست و در تاریخ همه ملت های جهان و در تاریخ انقلاب که متاثر از تاریخ عاشورا است نیز تاثیر داشته و فرهنگ دفاع مقدس نیز که برگرفته از فرهنگ عاشوراست، همه داشته های مردم را به میدان آورد تا در مقابل همه دنیا بایستند که داشته های مردم طلایه داران آنها یعنی جانبازان و شهدا بودند.

زاهدی عنوان کرد: ثبت وقایع تاریخی امری بسیار مهم است. در واقعه عاشورا حرکت حضرت زینب از غصر عاشورا تا امروز که در قالب شعر و مداحی و تعزیه، فرهنگ عاشورا منتقل می شود و همچین در دفاع مقدس، کسانی که در بدترین شرایط وقایع را ثبت کردند، خبرنگاران بودند.

وی افزود: محتمل ترین اتفاقات در شرایط بحرانی برای خبرنگاران مرگ و شهادت بوده است که با این شرایط خبرنگاران در میدان رزم، رشادتهای رزمندگان و خباثت و جنایات دشمنان را ثبت کردند که امروز اسناد ملت و رشادت و شجاعت ملت ما در مقابل دشمنان است.

زاهدی گفت: امروز اگر از شهدای رسانه تجلیل می کنیم در واقع از همه رزمندگان، جانبازان و شهیدان تجلیل میکنیم که بتوانیم این واقعه بزرگ را به نسل های بعد انتقال دهیم. ما بنای آینده امان را بر پایه تاریخ گذشته ایجاد می کنیم که بخش عمده ای از این تاریخ از طریق خبرنگاران ثبت شده است.

در پایان از خانواده شهید شیخ حسنی که فرزندان خود را وقف انقلاب کرده اند قدردانی شد. همچنین از جلد کتاب عاشق تر از مجنون مربوط به خاطران شهید شاخص رسانه استان، شهید طهماسب شیخ حسنی رونمایی شد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها