با حضور جمعی از شاعران کشوری یادواره شهدای کوی فاطمیه و پنجمین محفل شعر آیینی با محوریت دفاع مقدس در بیجار برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۹۱۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات،عصر روز گذشته به همت سپاه بیجار و با حضور جمعی از شاعران کشوری و شهرستانی ، پنجمین محفل شعر آیینی با محوریت دفاع مقدس در سالن نور بیجار برگزار شد.

در ابتدای برنامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیجار ضمن خوش آمد گویی ، اهداف برنامه را بیان کردند.

جناب سرهنگ میرآقایی با بیان این نکته که برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز هست از عوامل برنامه قدردانی نمودند.

در ادامه مشاور فرمانده دانشگاه امام حسین علیه السلام در این مراسم با اشاره به مقام شامخ شهیدان اظهار داشت:امنیت ، آرامش و رفاه زندگی ما حاصل خون هزاران شهیدی است که با دستان خالی و ایمانی راسخ در برابر بیست هزار چریکی آموزش دیده به فیض عظمای شهادت رسیدن.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص شهادت ، افزود: مقام شامخ شهادت جز با شهادت در راه خداوند قابل درک و فهم نیست ، انسان تا زمانی که لحظه شهادت را درک نکند نمی تواند به اوج آزادگی و ایثار دست یابد.

دریادار پاسدار محمد جواد سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای همسایه حدود هشت هزار کیلومتر مرز دارد، گفت: امنیت و آرامشی که الان داریم حاصل حضور پیشمرگان کرد در همین استان کردستان است که نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

سبحانی فر ادامه داد: پیش‌مرگان کرد در دل تاریکی شب با توکل به خداوند متعال، مجاهدت های خاموش را رسم کردند و در مقابل دشمنی ایستادگی کردند که به ۱۶۰۹ کیلومتر از مرزهای کشور تجاوز کرده بود و هیچ مانعی را برای توقف حرکت نمی دید.

مشاور فرمانده دانشگاه امام حسین علیه السلام تصریح کرد: جنگ ایران و عراق جنگ تن در برابر تانک و تجهیزات نظامی بود و رزمندگان غیور ما با توکل بر خدا و رشادت های خود در برابر غول های آهنین دشمن ایستادگی کردند و پیروز میدان شدیم.

وی اضافه کرد: مسوولان ما بدانند برای به دست آوردن این انقلاب خون های زیادی ریخته شده و باید با تمام توان در خدمت مردم و رفع مشکلات آنها باشند.

در ادامه مراسم شاعران کشوری فاطمه افشاریان، سمانه خلف زاده، احمد علوی و قاسم صرافان اشعار خود را در وصف شهدا و انقلاب قرائت نموندن.

پنجمین محفل شعر آیینی بیجار با مرثیه خوانی و گلباران مزار مطهر شهدای بیجار خاتمه یافت.

پایگاه مقاومت بسیج شهید عذیری

حوزه مقاومت بسیج شهید چمران

دانلو
ارسال نظرات