خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اعلام کرد:

پوشش ۶۴ درصدی جمعیت شهری از سوی شرکت آب و فاضلاب

بیرنوندی گفت: ۶۴ درصد جمعیت شهری با واگذاری بیش از ۲۵۰ هزار انشعاب و با ۶ باب تصفیه خانه، تحت پوشش شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب خانگی قرار دارند.
کد خبر: ۹۱۶۴۸۴۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی چالش ها و فرصت ها در بخش تامین و توزیع آب شرب، ایجاد و ارتقا شبکه و تصفیه خانه های فاضلاب در شهرها و روستاها در شرکت آب و فاضلاب استان قزوین برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این جلسه بیان کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۲۶ شهر با جمعیت ۹۸۰ هزار نفر تحت پوشش آبرسانی ۲۴ ساعته قرار دارند.

داراب بیرنوندی گفت: آب شرب جمعیت شهری توسط ۱۷۳ حلقه چاه و به وسیله ۲ هزر و ۱۹۷ کیلومتر شبکه و خطوط انتقال آبرسانی می شود.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۴ درصد جمعیت شهری با واگذاری بیش از ۲۵۰ هزار انشعاب و با ۶ باب تصفیه خانه، تحت پوشش شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب خانگی قرار دارند.

وی احداث و توسعه۲۵ کیلومتر شبکه آب و ۲۴ کیلومتر خطوط انتقال، حفر ۸حلقه چاه و تجهیز ۸ حلقه چاه دیگر، احداث ۱۵ هزار مترمکعب مخزن، ارتقا و تکمیل تصفیه قزوین و تاکستان، احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای شال، شریفیه و آبگرم و توسعه شبکه و خط انتقال فاضلاب به میزان ۲۵ کیلومتر را از جمله برنامه ها و اولویت کاری سال ۱۳۹۸ شرکت آب و فاضلاب استان قزوین عنوان کرد.

بیرنوندی اجرای کامل طرح آبرسانی شرق قزوین، تکمیل آبرسانی به محمدیه و مهرگان، تکمیل آبرسانی به آبیک، تکمیل و ارتقا تاسیسات فاضلاب قزوین، تاکستان و آبیک را از دیگر برنامه های در دست اقدام این شرکت برشمرد.

وی در ادامه تعداد روستاهای تحت پوشش را ۵۰۶ روستا عنوان کرد و افزود: شاخص بهره مندی از آب شرب سالم در روستاها را بیش از ۸۶ درصد می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین تداوم آبرسانی سیار به روستاهای کم آب، احداث ۲۰ مجتمع آبرسانی را از اهم برنامه های در دست اقدام عنوان کرد

ارسال نظرات
پر بیننده ها