خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير:

خریداران مبل و منبت ملایر ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی مبل و منبت به مدت ۱۰ روز گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید به خریداران مبل و منبت ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد اعطا می‌شود که ویژه شهرستان ملایر است.
کد خبر: ۹۱۶۴۸۳۰
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

خریداران مبل و منبت ملایر ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، قدرت‌الله ولدی در آئین آغاز به کار سومین جشنواره «ملایر، شهر ملی منبت» در باغ تاریخی سیفیه اظهار داشت: در ۵ هزار کارگاه فعال مبل و منبت بیش از ۹ هزار استادکار مشغول فعالیت هستند و برای بیش از ۲۰ هزار هنرمند اشتغال ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: با تبدیل ملایر از معبر گردشگری به مقصد گردشگری، تلاش داریم معیشت مردم را بهبود بخشیم و با تلاش مسئولان و فعالان بخش خصوصی استان و کشور را به دنیا بشناسانیم.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی مبل و منبت به مدت ۱۰ روز افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید به خریداران مبل و منبت ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد اعطا می‌شود که ویژه شهرستان ملایر است.

وی ادامه داد: برای پذیرایی و اسکان مسافران و خریداران مبل و منبت ۱۵۰۰ تخت آماده شده است که ۳۸۰ تخت توسط بخش خصوصی، ۳۶۰ تخت توسط آموزش و پرورش، ۵۲۰ تخت توسط دانشگاه‌ها و ۲۴۰ تخت در شهرهای سامن و جوکار آماده اسکان است.

ولدی اظهار داشت: همزمان با برگزاری جشنواره در روزهای ۲۹ و ۳۱ مرداد ۲ قطار گردشگری از تهران به ملایر می‌آید و یک روز میهمان شهر ملی منبت هستند.

امام جمعه ملایر نیز در این مراسم گفت: به واسطه صنایع دستی همچون منبت نسل جوان این شهرستان صاحب شغل عزتمندانه و کارآمد هستند و برای ملی شدن این صنعت زحمات زیادی کشیده شد.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری مبل و منبت ملایر را سرآمد دانست و افزود: امیدواریم جشنواره سال آینده با کلنگ‌زنی کارخانه پارچه رومبلی در این شهرستان همراه باشد.

وی از فعالان صنعت مبل و منبت درخواست کرد: حالا که میزبان هموطنان از سراسر کشور هستیم با مرام، اخلاق و صداقت خود پایتخت مبل و منبت ایران را به کشور معرفی کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار