نماز عید سعید قربان در مهاجران اقامه شد

نماز عید سعید قربان در مهاجران، مسجد حضرت ولیعصر(عج) به امامت حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد اقامه شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۸۲۷
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

نماز عید سعید قربان در مهاجران اقامه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ نماز عید سعید قربان صبح امروز دوشنبه (۲۱ مرداد ماه) به امامت حجت الاسلام والمسلمین نیکزاد - امام جمعه این شهر و  با حضور پرشور مردم در مسجد حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد.

درب‌های  مسجد بعد از اقامه نماز صبح به روی نمازگزاران باز شد و از همان ساعت‌های آغازین شاهد حضور مردم برای شرکت در نماز عید سعید قربان بودیم.

نماز عید قربان‏ مانند نماز عید فطر دو رکعت است که نمازگزار در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیری بگوید و به رکوع برود و دو سجده به‌جا آورد و برخیزد و در رکعت دوم چهار مرتبه تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع برود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.

عید سعید قربان یکی از اعیاد مهم در دین اسلام است که طبق احادیث نبوی فلسفه اصلی آن قربانی کردن نفس انسان در برابر گناهان است و عید قربان پس از روز عرفه فرصتی جدید برای ارتباط با خداوند را برای انسانها فراهم می‌کند که باید آن را قدر دانست.

نماز عید سعید قربان در مهاجران اقامه شد

حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد : بابیان اینکه امتحان الهی یکی از سنت‌های خداوند برای بندگان است، اظهار کرد: یکی از اهداف این امتحان در بعد فردی شکوفا شدن استعدادهای ذاتی افراد است، چراکه اگر این امتحانات، سختی‌ها و مشکلات نباشد آن استعدادهایی که در وجود و فطرت انسان هست شکوفا نمی‌شود.
وی با اشاره به هدف دیگر خداوند در امتحان کردن بندگان خود گفت: یکی دیگر از این اهداف در بعد اجتماعی مشخص شدن انسان‌های خوب و بد، مومن و غیرمومن از یکدیگر است.
امام جمعه مهاجران گفت: طبق آیه شریفه «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ و البته شما را به پاره‌ای از سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازماییم، و صابران را بشارت و مژده بده.» (بقره/ آیه ۱۵۵) امتحانات گاهی مواقع با نقص اموال همراه است، برخی نیز با سختی معیشت و یا بعضی با از دست دادن عزیزان امتحان می‌شوند.
وی با بیان اینکه هرکس با توجه به استعدادهای ذاتی خودش امتحانات مختلفی دارد تصریح کرد: ایمان قوی‌تر مستلزم امتحان سخت‌تری می‌شود مانند حضرت ابراهیم(ع) که خداوند امتحان سختی را از این بنده مخلص خود گرفت، در نهایت بعد از قبول شدن در این امتحان ایشان را به مقام امامت نائل کرد.
ایشان عنوان کرد: در روایات وارد شده که <<انسان مومن هرچه قدر ایمانش افزایش یابد به همان میزان امتحان وسختی‌اش نیز افزایش پیدا می‌کند>>

حجت الاسلام و المسلمین نیکزاد با بیان اینکه خداوند آگاه بر اسرار و حالات افراد است، بیان کرد: امتحان الهی از آن جهت است که ناخالصی فرد مومن تشخیص داده شود، خوب از بد جدا شود. خداوند انسان را مختار آفریده است با توجه به اختیار و ایمانی که دارد وارد این امتحان می شود و با توجه به این که می داند در امتحان الهی حکمت و فلسفه ای نهفته است و امتحان به نفع اوست در آن شرکت می‌کند و با اختیاری که دارد سعی می‌کند از آن با موفقیت وارد خارج شود.
وی ادامه داد: افراد نیازمند امتحان الهی در راه حق قدم برمی‌دارند تا قدم‌هایشان محکم‌تر شود.
امام جمعه مهاجران در ادامه گفت: در برگزاری امتحان الهی درست است که درمرحله اول برای انسان اختیاری وجود ندارد و خداوند این امتحان را سر راه او قرارمی‌دهد اما این انسان مومن با توجه به اینکه می داند این امتحان الهی به نفع اش است در این امتحان شرکت کرده وسعی می‌کند در امتحان سرافراز شود . 

نماز عید سعید قربان در مهاجران اقامه شدنماز عید سعید قربان در مهاجران اقامه شد

ارسال نظرات
آخرین اخبار