مهمان اهل کانادا در بازدید از مراسم عید قربان در کهریزک:
دکتر رامین یزدانی، ساکن کانادا برای اولین بار است که از آسایشگاه کهریزک بازدید میکند و حضور خودجوش مردم در مراسم عید قربان در این مجموعه را بسیار جالب و هیجان انگیز توصیف میکند.
کد خبر: ۹۱۶۴۸۲۵
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

به گزارش سپاه خبر خبرگزاری بسیج، این هموطن که حدود 21 سال پیش از کشور مهاجرت کرده و اکنون به همراه همسرش به ایران سفر کرده است، میگوید: امسال از سوی خانم دکتر حبیبی همسر مرحوم دکتر حسن حبیبی معاون فقید رئیس جمهور در دوره های گذشته دعوت شدیم و هنگام بازدید از بخش های مختلف آسایشگاه کهریزک تحت تاثیر قرار گرفتم.

او از محبت و توجه مردم و کارهای خیری که ملت انجام می دهند احساس شادمانی میکند و می افزاید: سالمندان و معلولان ساکن در این مجموعه از روحیه خوبی برخوردارند و از حضور مردم خیلی خوشحال هستند. از دیدن کارهای دستی و هنری که با وجود معلولیت و حتی نداشتن دست با پا های خود انجام داده اند خیلی تحت تاثیر قرارگرفتم. نکته دیگر کرامت اهدا کنندگان، گردانندگان و مسئولان این مجموعه است که توانسته اند به این خوبی این مرکز را اداره کنند. افراد داوطلب که از نقاط مختلف و دور شهر به اینجا آمده اند و لطف خودشان را نثار ساکنان آسایشگاه می کنند. دکتر رامین یزدانی، 53 ساله متخصص روماتولوژی است، او می گوید: قبل از اینکه از ایران خارج شوم فقط نامی از آسایشگاه کهریزک شنیده بودم اما وقتی از نزدیک اینجا را دیدم خیلی خوشحال شدم این مجموعه تمیز با انرژی مثبت، فعال و شاداب است. بیمارانی که بدون دست و پا کارهای هنری انجام می دادند و شاداب بودند همه جای مجموعه تمیز است. خیلی از مراکز نگهداری سالمندان بوی بیماری می دهد و به بازدید کننده   احساس بیماری دست می دهد اما در اینجا بوی تعفن بیمارستانی نمی آید. فعالیت خوانندگان، رسانه ها و افراد مختلف قشنگ است. خود مجموعه هم زیباست.

 من عکس های زیادی از زیبایی های این مراسم و نیکوکاری و خدمت بی منت مردم و مسئولان این مرکز تهیه کرده ام هستم و به عنوان سفیر فرهنگی ایران این تصاویر را در رسانه های اجتماعی منتشر خواهم کرد.

وی می افزاید: اکثر خبرهایی که ما می شنویم، چه فردی و چه اجتماعی اخبار بد و منفی است؛ اما اینجا پر از اخبار مثبت و دلگرم کننده است برای من مهم است که افراد وقت و سرمایه و عمر خود را بدون هیچ چشمداشتی صرف دیگران و همنوعان بویژه افراد نیازمند می کنند بدون اینکه نامی از آنها برده شود و معروف شوند، تلاش میکنند تا اینگونه مراکز برپا نگه داشته شود. این مجموعه قابل احترام است و ما هم باید دین خودمان را ادا کنیم.  

ارسال نظرات