خبرهای داغ:

تمدید مهلت ثبت‌نام فعالان بخش درمانی برای کارتخوان‌های بانکی تا ۳۱ مرداد ماه

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت:مهلت ثبت‌نام صنوف و مشاغل پزشکی در نظام سامانه صندوق فروش یا کارت‌خوان بانکی تا ۳۱ مرداد ماه ۹۸ تمدید شده است.
کد خبر: ۹۱۶۴۸۱۹
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

حسن کوماسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام صنوف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در نظام سامانه صندوق فروش یا کارت‌خوان بانکی تا ۳۱ مرداد ماه ۹۸ تمدید شده است.

وی با بیان اینکه اغلب پزشکان آذربایجان‌غربی به تکالیف مالیاتی خود عمل می کنند، افزود: هدف از ثبت کارت‌خوان‌های بانکی در سامانه سازمان امور مالیاتی کمک به افزایش شفافیت در حوزه مالیات بوده و ۹۰ درصد پزشکان نباید نگران این موضوع باشند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه همیشه کسانی هستند که با به خطر افتادن منافع خود، در مسیر اجرای قانون، سنگ‌اندازی می‌کنند، ادامه داد:تعداد کمی از پزشکان با درآمدهای بالا که فرار مالیاتی کلان دارند، نگرانی خود از شفاف شدن درآمدهای‌شان را به کل جامعه پزشکی انتقال می‌دهند در حالی که این موضوع در مورد رصد و بررسی قانونی تراکنش‌های مشکوک بانکی خود را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه پیش از پزشکان ۲۹ رسته شغلی طی فراخوان‌های پنجگانه سازمان امور مالیاتی مکلف به نصب و استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش شده‌اند، عنوان کرد: نصب و استفاده از سامانه صندوق‌های فروشگاهی به زودی برای تمام صنوف کشور اجرایی خواهد شد و تصویب و ابلاغ این کاد مراحل پایانی خود را در مجلس شورای اسلامی طی می‌کند.

کوماسی با بیان اینکه سیستم تشخیص علی‌الراس مالیاتی از عملکرد سال ۹۸ به بعد دیگر وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: تکمیل بانک اطلاعاتی ماده ۱۶۹ همچنین اجرای قانون ثبت کارت خوان های بانکی در سامانه سازمان امور مالیاتی، بخشی از مقدمات لازم جهت حذف شیوه علی‌الراس مالیاتی است.

وی بر رفع سریع موانع و مشکلات ثبت کارتخوان‌های بانکی فعالان بخش درمان استان تاکید و خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکلات مربوط به جمع‌آوری کارتخوان‌های با تراکنش پایین است که ممانعت از این موضوع از طریق جلسه هماهنگی با مسؤولان مربوطه استانی در اسرع وقت در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ ع

ارسال نظرات
آخرین اخبار