رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی با اشاره به کشف کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی در آذربایجان‌غربی گفت: فرد کلاهبردار در تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۷۹۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

اکبر نصرتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه اظهار کرد: سه کلاهبردار اینترنتی با ذخیره اطلاعات 2500 کارت بانکی در رایانه، اقدام به برداشت غیر مجاز پنج میلیارد ریالی از حساب این افراد کرده بودند که توسط پلیس فتای استان دستگیر شدند.

وی افزود: پس از دریافت شکایت یکی از شهروندان درارومیه مبنی بر برداشت غیر مجاز اینترنتی به مبلغ 182 میلیون و 200 هزار ریال از حسابش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای آذربایجان‌غربی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی به دستگیری این افراد در استان دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: با به کارگیری شگردهای تخصصی کارشناسان پلیس، موفق به شناسایی این افراد در شهر تهران شده و پس از طرح ریزی عمیلیاتی و اخذ دستور قضایی در یک عملیات غافلگیرانه سه متهم شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به نحوه کلاهبرداری این افراد تصریح کرد: این افراد با روش‌های، اقدام به ایجاد درگاه جعل کرده و با ذخیره سازی اطلاعات سوژه‌های خود نسبت به خالی کردن وجوه موجود در کارت‌های بانکی کاربران اقدام می‌کردند.

نصرتی اظهار کرد:از محل اختفای دستگیرشدگان تا کنون 850 میلیون ریال وجه نقد و مقادیر زیادی گوشی تلفن همراه و نیز قولنامه‌های خرید ملک و خودرو کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌غربی به وظایف پلیس فتا اشاره کرد و افزود:پلیس فتا در بحث ماموریت‌های پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و تعقیب مجرمان با همکاری سیستم قضایی و سازمان‌های ذیربط انجام وظیفه می‌کند و پیشگیری از جرایم فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا در آذربایجان غربی است.

وی ادامه داد: بیشترین پرونده‌های جرایم سایبری آذربایجان‌غربی مربوط به برداشت غیرمجاز بانکی و اقتصادی است و باید در این رابطه تلاش‌های زیادی صورت گیرد.

انتهای پیام/ع

  

ارسال نظرات