نماینده ولی فقیه دراستان هرمزگان گفت :ما امروز بیش از هر زمان دیگر به وحدت، همدلی و هماهنگی امت اسلامی نیاز داریم و بیش از همیشه باید به سمت ایجاد یک امت برویم که در آن نژاد، قومیت، مذهب و جریانات سیاسی رنگ می‌بازند.
کد خبر: ۹۱۶۴۷۶۳
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

  به گزارش خبرنگارخبرگذاری بسیج هرمزگان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده صبح دیروز در خطبه‌های نماز عید قربان بندرعباس اظهار داشت: خداوند متعال هر عیدی را در پس یک موفقیتی قرار داده است؛ هر گاه برای انسان موفقیتی حاصل می‌شود خداوند متعاقب آن عید را قرار می‌دهد، مانند ماه مبارک رمضان و ایام ذی الحجه که اگر این قاعده را تعمیم و سرایت بدهیم به سایر موارد هرگاه انسان گناه نکند و بتواند بندگی خدا را انجام دهد برای انسان آن روز عید است.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم هر روزمان را عید قرار دهیم و هر روزمان با بندگی خدا تبدیل به عید شود.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: قربان به معنی تقرب و قرب الهی است و در این عید بندگان خدا به قرب الهی نزدیک می‌شوند و اینکه در این عید قربانی می‌کنند برای پا گذاشتن روی نفس اماره ، دور کردن تعلقات و دلبستگی ، قرار دادن سهمی برای نیازمندان و فقرا است.

وی بیان کرد: استحباب موکد دارد که مردم در روز عید قربان، قربانی کنند برای اینکه فقرا هم در این روز عید در شادی‌ها شریک باشند.

عبادی زاده تاکید کرد: قربانی می‌کنیم تا یاد بگیریم باید سر هواهای نفسانی خود را همراه با گوسفند قربانی کنیم و این اندرز عید سعید قربان است.

وی ابراز داشت: همیشه باید مردم را در شادمانی‌های خود شریک کنیم و این پیوند انسان با خداوند را قوی‌تر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: قربانی در عید سعید قربان، بلاها و گرفتاری‌ها را از ما دور می‌کند؛ آیت الله بهجت برای حل گرفتاری‌های مردم دو  نسخه داشتند؛ یک سفارش می‌کردند به استغفار چون ریشه گرفتاری‌ها گناه است و دوم سفارش می‌کردند به قربانی کردن تا مشکلات مردم حل شود.

وی بیان کرد: کنگره سالیانه عظیم حج را مومنین پشت سر گذاشتند و این کنگره عظیم  مایه عزت، شوکت و عظمت امت اسلام است.

عبادی زاده تاکید کرد: متاسفانه آن طور که باید از این کنگره عظیم به دلیل محدودیت‌هایی که از طرف رژیم آل سعود اعمال می‌شود نمی توانیم استفاده کنیم ؛ اما ملت ایران به قدر میسر بهره‌های سیاسی و عبادی را برای اتحاد امت اسلامی می‌برند.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: ترجیح بند فرمایشات رهبر انقلاب دو نکته بود؛ انسجام ملت اسلامی و آرمان ملت فلسطین و ما امروز بیش از همیشه نیاز به مقاومت داریم و محور این مقاومت قدس شریف است که  به یک آرمان مشترک برای کل مسلمانان تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ما امرور بیش از هر روز نیاز به وحدت همدلی و هماهنگی امت اسلامی داریم و بیش از همیشه باید به سمت ایجاد یک امت برویم که در آن نژاد، قومیت، مذهب و جریانات سیاسی رنگ می‌بازند.

عبادی زاده خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی جز در سایه ایجاد یک امت تشکیل نخواهد شد و کنگره عظیم حج باید  به جایی برای امت سازی تبدیل شود.

ارسال نظرات