خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دست خداوند می‌خواهد دست ما را بگیرد، گفت: دعای عرفه یعنی دعای معرفت، معرفت نسبت به هستی؛ و در آخر دعا معرفت ما از عالم مقداری عوض شود.
کد خبر: ۹۱۶۴۶۱۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

دعای عرفه دعای معرفت نسبت به هستی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در مراسم دعای پرفیض روز عرفه که در باغ گل‌ها برگزار شد، اظهار داشت: هر رفتاری و هر انتخابی که انسان دارد مبتنی بر واقعیت‌های هستی است.

وی با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم انتخابی کنیم هر انتخاب و گزینش ما مبنی بر آن است که فهمی از آن موضوع داشته باشیم، ابراز داشت: هر کسی آنگونه رفتار و عمل می‌کند  که فکر می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: رفتارهای ما عکس‌العملی از تفکرات و اندیشه‌های ما است و تمام همت و تلاش خداوند متعال این است که یک فهم درست و نگرش درست از عالم به ما بدهد.

وی ادامه داد: فراتر از همه اینها باید دعا کنید که اگر کسی دعا و طلبی نکند و اگر احساس گدایی نداشته باشد این مستکبر است، حتی مسائل کوچک دنیا و مادی را باید از خداوند طلب کنید.

شعبانی با بیان اینکه اگر شما در اندرون خانه و قلب خود چیزی بخواهید خداوند می‌شنود و بنای پروردگار عالم بر دستگیری است، افزود: گاهی موارد بعضی چیزها با دعا برآورده نمی‌شود همه چیز دعا نیست ما وظیفه داریم دعا کنیم اگر کسی اهل دعا نباشد اهل استکبار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شما نتوانستید بازسازی خود را در شب قدر کامل کنید امروز در روز عرفه می‌توانید خود را بازسازی کنید و باید خداوند را شاکر باشیم و این نشان می‌دهد گذشته خوبی داشتیم که امروز در این مراسم شرکت کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: رفتارها و انتخاب‌های ما نسبت به نماز خواندن و ارتباط ما با پروردگار عالم  این است که فهم درستی از این عالم پیدا کنیم و تلاش امام حسین(ع) نیز این است که ما فهم درستی از این عالم پیدا کنیم.

وی با اشاره بیان اینکه خدای متعال ما را در این مسیر قرار داده و خداوند انسان را خلق کرد برای بهشت و در سر درخت ممنوعه زمین خوردیم، تاکید کرد: امام حسین(ع) می‌خواهد راه زمین‌خوردگی از این عالم را نشان دهد.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه دست خداوند می‌خواهد دست ما را بگیرد، یادآور شد: دعای عرفه یعنی دعای معرفت، معرفت نسبت به هستی؛ و در آخر دعا معرفت ما از عالم مقداری عوض شود.

وی ادامه داد: دعای عرفه‌ای که مقداری ما را و وضعیت خانواده ما را عوض کند، مستجاب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تمام انتخاب‌ها و رفتارهای ما تابع اندیشه‌ها و افکار ما است، عنوان کرد: افکار و اندیشه ما در عالم باید تسهیل شود و وقتی دعای عرفه قرائت می‌شود معنای آن را توجه کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند آبروداری می‌کند و این خدا قابل پرستش و عبادت است، گفت: یکی از کارهایی که خداوند برای انسان انجام می دهد ستاریت است و در قیامت معلوم می‌شود که ما چه کاره هستیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: این خدایی است که تفضل دارد و در خون و جان ما جریان دارد و خدایی که کانون رفعت و مهربانی نسبت به بندگانش است و این دنیا با این همه گستردگی یک درصد رحمت خداوند بوده و ۹۹ درصد مربوط به قیامت است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات