خبرهای داغ:
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت:با توجه به ممنوعیت واردات به ویژه در حوزه نساجی و پوشاک، بنابراین هم اکنون بهترین زمینه برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و تولیدکنندگان ترکیه‌ای در این عرصه فراهم است.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۸۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار بسج در ارومیه، با اشاره به دیدار دیروز خود با رایزن بازرگانی سرکنسولگری جمهوری ترکیه در ارومیه اظهار کرد: این دیدار با هدف توسعه سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌غربی با«بکیر صدیق کیزماز»انجام شد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه روابط مطلوبی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه وجود دارد و به همین سبب، زمینه برای فعالیت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه‌ای در استان به ویژه در بخش نساجی و تولید پوشاک با ظرفیت‌های غنی موجود در آذربایجان‌غربی مهیا است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه یکی از مشوق‌هایی که سرمایه‌گذاران خارجی را به سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی ترغیب می‌کند، پائین بود قیمت انرژی است گفت: علاوه بر آن، وجود نیروی کار جوان و ارزان در استان نیز یکی از دلایل ترغیب آنها برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

وی به مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد و گفت: هم مرزی آذربایجان‌غربی با دو کشور جمهوری آذربایجان و ترکیه و اسقرار در چهار راه مسیرهای ارتباطی کریدورهای شمال _ جنوب و شرق به غرب و نیز وجود منطقه آزاد تجاری ماکو از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی است.

دهقان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ورود کالاهای مشابه تولید داخل ممنوع و یا محدود است تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت واردات به ویژه در حوزه نساجی و پوشاک، بنابراین هم اکنون بهترین زمینه برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و تولیدکنندگان ترکیه‌ای در این عرصه فراهم است.

وی با اشاره به اینکه طرح‌ها و اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش صنایع نساجی و پوشاک، استخراج و فرآوری مواد معدنی، صنایع پتروشیمی و بخش حمل و نقل و لجستیک به اطلاع رایزن بازرگانی جمهوری ترکیه رسید اظهار کرد: هدف این بود که نسبت به معرفی شرکت‌های بزرگ و سرمایه‌گذاران معتبر ترک برای دعوت و حضور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری که در مهر ماه در ارومیه برگزار می‌شود، اقدامات لازم معمول شود.

انتهای پیام/ع

ارسال نظرات