لحظه لحظه روز عرفه به خصوص از ظهر تا غروب این روز مانند اکسیر ارزشمند و غنی است و دعا و مناجات بهترین کاری است که می توان توصیه کرد.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۶۶
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مسلم رضایی، همزمان با فرارسیدن روز عرفه، روز نیایش و عید قربان،  درگفتگو با خبرنگار افتخاری بسيج گفت: عرفه روز دعا و روز نیایش و مناجات با پروردگار عالمیان است، دعایی که طبق فرموده علی‌(علیه السلام) همه هستی انسان‌هاست.

وی افزود: اساساً انسان از خودش چیزی ندارد و در این عالم او فقط مالک دعاست. وجود مبارک امام حسین‌(علیه السلام) ناتوان‌ترین مردم را کسی می‌داند که از دعا کردن عاجز باشد و می‌فرماید: اعجز النّاس من عجز عن الدّعا؛ به همین جهت در روز عرفه گرچه روزه گرفتن مستحب است؛ اما به خاطر اهمیت آن فرموده اند که اگر روزه موجب ضعف می شود و از دعا کردن بازمی دارد دعا خواندن بر روزه تقدم دارد. یکی از زیباترین و شیرین‌ترین دعاها مناجات امام حسین‌(علیه السلام) در روز عرفه است.

رضایی گفت: اهمیت روز عرفه بسیار بالاست و از جمله ایامی است که عبادت در آن بسیار سفارش شده است و مسلمانان از این روز به خوبی می‌توانند برای رسیدن به خواسته‌های خویش و دریافت هر آنچه از خدا می‌خواهند، اقدام نمایند. حال باید دید چه چیز شایسته خواستن در این روز را دارد و باید برای آن دست به دعا برداشت. چرا که در این روز درهای رحمت الهی بر مردمان باز است و از کریم نباید کم خواست.

وی در ادامه عنوان کرد: مسئله مهم در روز عرفه زیارت امام حسین (علیه السلام) است که در حدیث آمده است خداوند قبل از آنکه به سرزمین عرفات نظر کند، به زائرین امام حسین(علیه السلام) نظر می‌افکند و این نظر افکندن در زمان‌های حساس و سرنوشت‌ساز مانند شب قدر، عید فطر، عید قربان و عید غدیر می‌باشد که افضل اعمال در این زمان‌ها زیارت امام حسین(علیه السلام) است.

حجت الاسلام رضایی در پایان گفت: بهترین راهنما در این مسیر ائمه (علیهم السلام) هستند. کسانی که با تمام وجود حقیقت خدا را دریافته و به عظمت او واقف‌اند. در نتیجه سر بر آستان امام حسین (علیه السالم) برده و دعای عرفه آن جناب را ورق می‌زنیم تا از دریای عظیم معارف آن خوشه‌ای برگیریم.

ارسال نظرات