خبرهای داغ:
در عملیات مرصاد، خاکریزی ایجاد می شود که توسط شهید صیادشیرازی به خاکریز ملائک شهرت یافت و اما این خاکریز را چه کسانی ایجاد کردند؟
کد خبر: ۹۱۶۴۵۴۳
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سومین اجلاسیه شهدا شهرستان شاهرود با محوریت بازخوانی عملیات مرصاد چند روزی است که در شاهرود در حال اجراست و نمایش میدانی با حضور هنرمندان این شهرستان با عنوان بر بال ملائک هر شب در محل وادی السلام این شهر اجرا می‌شود.
اما چرا بر بال ملائک؟!
در عملیات مرصاد اولین یگانی که وارد میدان نبرد با منافقان در تنگه چهارزبر در ۳۰ کیلومتری کرمانشاه می‌شود از اردوگاه صادقین تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) استان سمنان به فرماندهی سردار شهید حاج عبدالله عرب نجفی است که سیدالشهدا نام دارد و اولین نفری که در این کارزار نفاق وارد می‌شود شهید رضا نادری است که به فهمیدن دوم شهرت دارد چرا که با رشادت این شهید و شلیک آرپی جی به سمت ستون منافقین آن‌ها را در پایین تنگه چهارزبر زمین گیر می‌کند و بعد این گردان اولین خاکریز در برابر منافقین را ایجاد می‌کند که مستحکم‌ترین خاکریز است و از این خاکریز منافقین نمی‌توانند عبور کنند. جز دو خودرو که آن هم بعد از خاکریز زمین گیر می‌شوند.
در بازدید امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی با هلی کوپتر از صحنه عملیات این خاکریز مشاهده می‌شود و از فرماندهان ارشد در مورد آن سوال می‌شود که کسی پاسخی ندارد و شهید صیاد شیرازی بیان می‌کنند. این خاکریز را ملائک ایجاد کردند و می‌شود خاکریز ملائک که بعد‌ها مشخص می‌شود این سنگر را گردان سیدالشهدا شاهرود ایجاد کردند که بیشترین شهید کشور را نیز در مرصاد این گردان با ۲۸ شهید تقدیم می‌کند و اینگونه است که نمایش بر بال ملائک روایت انسان‌های است که ملائک گونه در این عملیات حاضر شدند و در ملکوت اعلی عند ربهم یورزقون شدند و خوشا به حال شهدا که بر بال ملائک از خاکریز ملائک به ملکوت اعلی رسیدند و امروز نظاره گر ما هستند که آیا در خاکریز ملائک از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و شهدا دفاع می‌کنیم یا خیر؟
آری این اجلاسیه‌ها و نمایش‌ها تلنگری به ماست که به گفته شهید رضا نادری «ای برادر کجا می‌روی و فکر می‌کنی با قرائت یک فاتحه بر مزار ما بار مسئولیت از شانه شما خالی می‌شود؟»
ارسال نظرات
پر بیننده ها