به مناسبت روز خبرنگار طی مراسمی از تعدادی از خبرنگاران استان کرمان تقدیر شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۱۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، حسین حاجی پور مدیر شعب استان ضمن تبریک روز خبرنگار از خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام نام برد و افزود: در شرایط کنونی خبرنگاران وظیفه و رسالت خطیری در آگاهی بخشی به مردم بر عهده دارند.

وی افزود: در شرایط کنونی که دشمنان انقلاب ونظام معیشت مردم را نشانه گرفته اند خبرنگاران تاثیر بسزایی را در آرامش بخشی در جامعه برعهده دارند .

مدیرشعب استان ادامه داد: اصحاب رسانه با اطلاع رسانی صحیح وبه موقع به مردم می توانند جلوی ضربه زدن دشمنان به نظام را بگیرند .

وی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد تسهیلات و خدمات بانک اظهار داشت: بانک مسکن بانک دولتی ، تخصصی و توسعه ای است که در راستای تامین سرپناه برای اقشار مختلف جامعه فعالیت می کند .

حاجی پور بابیان این مطلب که مسکن از جمله بخش هایی است که برای فعالیت نیاز به واردات مصالح و مواد اولیه ندارد، گفت: ایجاد سرپناه و مسکن دارای مزیت هایی است که ایجاد اشتغال و صاحب خانه شدن اقشار مختلف به ویژه اقشار متوسط و کم درآمد جامعه از جمله مهمترین مزیت های آن است.

مدیر شعب استان با اشاره به بند ل تبصره 16 قانون بودجه 98 در خصوص بخشودگی سود و جرائم تسهیلات اطلاع رسانی از طریق رسانه ها را در تعیین تکلیف مطالبات بانک موثر دانست و گفت: پرداخت تسهیلات جدید به متقاضیان مستلزم برگشت منابع به چرخه مالی بانک است.

وی ادامه داد: تسهیلات گیرندگانی که تا پایان سال 95 و قبل از آن از بانک مسکن تسهیلات گرفته اند و سررسید تسهیلات آنها سال 95 و سقف تسهیلات زیر یک میلیارد ریال است می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن از مزایای طرح بخشودگی سود و جرائم بهره مند شوند .

حاجی پور یادآور شد: طرح بخشودگی سود و جرائم به ترتیب شامل تسهیلات حوادث غیرمترقبه و روستایی ،افرادی که اقدام قانونی علیه آنها انجام شده وهمچنین تسهیلات مربوط به آسیب دیدگان از زلزله بم می باشد.

مدیر شعب استان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص وضعیت پروژه های مسکن مهر گفت: براساس دستور وزیر تا پایان سال جاری باید کارنامه مسکن مهر در استان بسته شود .

وی افزود: با پیگیری و مساعدت هایی که صورت گرفته چندین پروژه بعد از مدتها بلاتکلیفی تعیین تکلیف شدند .

حاجی پور اظهار امیدواری کرد: پروژ های مسکن مهر نیمه تمامی که دارای 70درصد پیشرفت فیزیکی هستند با تسهیلات متمم تکمیل و به متقاضیان تحویل شوند.

 
ارسال نظرات