خبرهای داغ:

گفتمان معقول پیرامون آگهی با دستگاه‌های اجرایی صورت نمی‌گیرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بابیان اینکه گفتمان معقول پیرامون آگهی با دستگاه‌های اجرایی صورت نمی‌گیرد، گفت: رسانه‌ها راه فرهنگ‌سازی مطالبات اجتماعی را پیش گیرند.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۰۲
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی دفتر امام جمعه شاهرود بابیان اینکه تا بستر فرهنگ مطالبه اجتماعی برای اجرای قانون اجرا نشود قوانین عملیاتی نخواند شد، اظهار کرد: در خصوص آگهی به نشریات در دو استان گلستان و سمنان به عنوان متولی به دستگاه‌ها نامه زده‌شده تا در چهار چوب قانون رفتار کنند.
وی بابیان اینکه در این قانون آمده است که هر دستگاهی خارج از این چارچوب عمل کرد ذیحساب آن بازنخواهد شد، افزود: متاسفانه در اجرای این قانون خود رسانه‌ها به عنوان متولیان هیچ حمایتی نکردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود بابیان اینکه رسانه‌ها باید به این موضوع به عنوان دغدغه نگاه کنند که نسبت به قانون تمکین شود، ابراز داشت: نظامی که خون برای آن ریخته شد مقدس است پس قانون باید در چهارچوب قوانین و ضوابط آن رعایت شود.
فضیلت بابیان اینکه رسانه‌ها باید آیینه تمام نمای جامعه باشند، تصریح کرد: رسانه‌ها باید راه فرهنگ‌سازی مطالبات اجتماعی را پی گرفته و آن را تبدیل به گفتمان مناسب کنند.
وی بابیان اینکه گفتمان معقول در حوزه رسانه‌ها پیگیری نمی‌شود، افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود عدم سامان‌دهی حوزه خبرنگاران است که ابلاغیه این کارگروه صورت گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بابیان اینکه چرا مطالبات در هر حوزه‌ای به‌درستی سامان‌دهی نمی‌شود، ابراز داشت: اگر رسانه‌ای نتواند مطالبات خود را در جامعه بیان کند چه طور می‌توان از جامعه انتظار بیان مطالبات را از راه معقول داشت.
فضیلت در ادامه تصریح کرد: شاید خصلت جوامع در حال توسعه ژست پرسش‌گری باشد، اما این پاسخ‌گویی نیز متوجه همه است که باید به نوعی اهداف سامان‌دهی و موارد رصد شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها