خبرهای داغ:
محمد گل زاده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:
حجت‌الاسلام انصاری از کاشان به عنوان قطب مهم در حوزه فرهنگ به ویژه در حوزه فرهنگ دینی نام برد و گفت: کاشان در تصمیم گیری‌های فرهنگی استان در اولویت است.
کد خبر: ۹۱۶۴۴۸۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از کاشان ، حجت‌الاسلام محمد علی انصاری پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: یکی از افتخارات ما در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت در حوزه قرآن و عترت است.

وی از فعالیت در حوزه قرآن و عترت به عنوان یکی از مهمترین فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد و افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ۲۴ شهرستان را در این استان پهناور تحت پوشش فعالیت‌های خود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان فعالیت در استان پهناوری مانند استان اصفهان را دارای شرایط خاص و ویژه‌ای دانست و عنوان داشت: هرچند قرآن و عترت در اولویت نخست برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان است، اما در حوزه‌های متعدد دیگر نیز در حد توان و ظرفیت فعال هستیم.

حجت‌الاسلام انصاری گفت: دولت و به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های اجرایی در حال فاصله گرفتن است و تمرکز خود را معطوف به حوزه‌های نظارتی و ستادی کرده است.

وی در ادامه از کاشان به عنوان قطب مهم در حوزه فرهنگ به ویژه در حوزه فرهنگ دینی و فعالیت‌های قرآن و عترت نام برد و اظهار داشت: شهرستان کاشان درتصمیم گیری‌های فرهنگی استان اصفهان در اولویت نخست است.

به گفته وی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان کاشان در شورای معاونین و شورای مدیران به عنوان عضو ثابت و دائمی برای دفاع از حقوق شهرستان‌های استان و کاشان فعالیت دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تربیت یک هزار حافظ قرآن در شهرستان کاشان را آمار قابل توجهی خواند و با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، گفت: با در نظر گرفتن نسبت جمعیت کاشان و کشور سهم کاشان بیشتر از یک هزار حافظ قرآن است.

لازم به ذکر است، تجدید میثاق با شهدا در گلزار شهدای دارالسلام و حضوردر مضجع شریف علامه فیض کاشانی، دیدار با آیت الله نمازی نماینده، ولی فقیه در کاشان و رونمایی از آثار قرآنی شامل قرآن دست نویس عظیمی طاهری و تفاسیر منتشر شده از نویسندگان کاشانی و آثار خوشنویسی از جمله برنامه‌های یک روزه معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها