مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه محلات:

عرفه نگین انگشتری ذی‏حجه /روز عرفه از اعیاد بزرگ اسلامی است

حجت الاسلام مهدی صحرایی اردکانی:در بهار فرصت عمر، روز‌ها و شب‏هایی است به زیبایی «لیلة القدر»؛ بهتر از هزار روز و هزار شب، روز‌ها و شب‏هایی که جاودانه‏اند و پلکان جاودانگی‏اند؛ پرشور و پرنور و پرفیض و پربرکت.
کد خبر: ۹۱۶۴۴۷۵
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه محلات درجمع پاسداران وبسیجیان شهرستان محلات گفت: «عرفه»، روز معرفت است، روز جاودانگی و ابدیت، روز عشق و فرزانگی، روزی که غبار عصیان و افسار گسیختگی، از قلب‏ها زدوده می‏شود؛ روزی که هنگامه‏ ی حضور و شوق «توبه» است. «عرفه»، روزی است که ملایک در عرفات، سبد سبد گلواژه‏های رحمت الهی و طَبق طَبق شیرینی اجابت در دست، می‏رسند.

حجت الاسلام صحرایی همچنین گفت: «عرفه» نگین انگشتری ذی‏حجه است، نغمه‏ی زیبای شکفتن در باغ صفا و مروه، شعر مشعر دل، صفای «صفا دلان»، مروّت «مروه پویان» و زمزمه‏ی «زمزم نوشان» است.

وی همچنین گفت: «عرفه»، روز اشک است و ناله. «عرفات»، سرزمین اشک‏ها، سرزمین عشق، سرزمین میعاد، سرزمین نور و سرور، سرزمین تقوا و توبه و سرزمین درد و درمان است. از گوشه گوشه‏ی این دشت، ندای «لَبَّیْکَ، اَللَّهُمَّ لَبَّیْک، لَبَّیْکَ لا شَرِیکَ لَکَ لَبَّیْکَ ...» به عرش برین می‏رسد.

حجت الاسلام صحرایی درادامه گفت:روز عرفه، برای تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق‌تر با حضرت حق و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار، بسیار مناسب و مغتنم است. این روز، بویژه برای کسانی که در سرزمین پرخاطره و انسان‌ساز «عرفات» و در مناسک حج حضور داشته باشند، سعادت مضاعف خواهد بود.

وی درپایان گفت:روز نهم ماه ذی‌الحجه، روز عرفه است، مرحوم «علاّمه مجلسی» در این زمینه می‌گوید: روز عرفه از اعیاد بزرگ اسلامی است و کسی که بتواند این روز را در «عرفات» باشد، توفیق بزرگی دارد. این روز اعمال و دعا‌های فراوانی دارد و بهترین عمل در این روز، دعاست.

 

 

 

ارسال نظرات